Full version: Vinterträdgård?
Sidor: 1, 2, 3, 4
ariana
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-03-2003, 17:19)
tongue.gif Jaha .. du verkar förlorad trädgårdsman..Vi disk .faktiskt i går på chatten om vi skulle kunna "förföra" dig över till stollsidan-o det verkar vi ha lyckats med.... wacko.gif blink.gif laugh.gif
Bananen heter Musa basjoo och är frösådd...vacker även utan banan
Jag har också en hel del bauhiniaplantor på g med orkidee liknande blommor.
Passionsfrukt måste du ha -Det är Ingrids avdelning smile.gif

Själv tänker jag ha rosor i mitt eftersom mina favvisar inte blir så höga o fina i detta köldhål...du kan ju ha rosor ute..
avis sad.gif
En del palmer ska jag def ha och citroner
Vindruva hör jag tar över rubbet på ett par år så där är jag lite tveksam -har Zilga o Sukribe utomhus i stället.
Jag räknar KALLT med att ha det större byggnationerna klara i maj juni.
Då ska jag och mina kompisar i Sjyssta lökar på Stas riksmöte i Göteborg ..Vi tänker definitivt beskåda Ingrids underverk!!!!

Dammen -vi lutar åt en gjuten, med natursten och ev glasbetong med inbyggt ljus-Ja den lokala elpatronen är personlig vän tack och lov...
Han har lovat fixa allt sånt..fläktar
Natrium lampa+
Mina tolv lysrörs armaturer från källaren kommer jag att ha i det nya på vintern jan -april...Brukar i vanliga fall driva upp sådär en 150 200 sorters olika perenner varje vår , men ligger lågt nu pga bygget o har bara 70 sorter..-Hur nu det gick till ??,skulle inte så alls... unsure.gif

I ena hörnet nära den blivande dammen har jag gjutit in ett väldigt grovt avlopp i betongen-tänker göra nåt snygg runt med mosaik..

Jag vill att det ska vara vackert..men f.a funktionellt-ingen utställningslokal...
En del tips o råd finns i Ulla Hasselmarks -Glädjehuset.
Som lätt nattlektyr..igen totalspäckad faktabok , men trevlig...

Nu ska jag på lerknoddekurs..DU ser vi är aktiva damer jag o Västkustbönan Ingrid smile.gif

Och samtalsämnena är outtömliga-Underbart biggrin.gif biggrin.gif
Kerstin laugh.gif

Tack för svaret KERSTIN
Skall nog komma ihåg detta till hösten, ser verkligen fram emot att få dessa söta blommor.
Trädgårdsmannen
Hur gåååååår det ladies?
kerstin z5-6
Ok vi har fuskat .. varit i andra trådar o så..
jag har tak över huvudet , el o värme på väg
Lite ser du i album Vinterträdgård smile.gif
Exotic
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-09-2003, 16:09)
Ok vi har fuskat .. varit i andra trådar o så..
jag har tak över huvudet , el o värme på väg
Lite ser du i album Vinterträdgård smile.gif

Kerstin ....så fint *wowowooowooo*Berätta mera om din fiskedamm,skall det vara året runt ???
Sen var det 1 kul modell.....nu blir jag nyfiken unsure.gif smile.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
ja det ska vara en året runt minidamm i växthuset.Har köpt en doftande vit näckros till den och engelsk sjösten ..Den ska ju in i en miljö med lite växter kring också .. så får vi hoppas att det blir fint
Modellen görs lokalt -minibadtunna " Fiskarna är redan i
Exotic
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-09-2003, 19:58)
ja det ska vara en året runt minidamm i växthuset.Har köpt en doftande vit näckros till den och engelsk sjösten ..Den ska ju in i en miljö med lite växter kring också .. så får vi hoppas att det blir fint
Modellen görs lokalt -minibadtunna " Fiskarna är redan i

Typ sådan som man eldar i och kan bada året runt ute ?????
kerstin z5-6
ja samma firma gör alltså badtunnor stora vedeldade och även dessa "vattenspeglar " som de kallar dem smile.gif

Något för den lilla tomten , o den som inte orkar vill ha en stor damm..
De är vattentäta fast vi har ändå plastat insidan pga fisken
Vet inte om det ev kan lösas ut något ur träet som fiskar inte gillar?
Priset var humant och att bygga in en plastlådedamm eller gjuta en i betong därinne kändes lite överkurs just nu ..
Vill bara att det ska bli fääärdigt nån gång smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon