Full version: ute yrar snön...
nypan
ute yrar snön, blicken söker efter vårtecken, hos mig i stockholmstrakten förgäves, vore trösterikt att höra vad som dykt upp i trädgårdarna hos er...kanske någon bild, något värmande...nypan önskedrömmer.
Agger
Jorå, gärdsgården har dykt upp...hihihi, kunde inte låta bli.

Vi har väl ca. 60 cm snö ännu. sad.gif
nypan
hihi, det var faktiskt riktigt värmande! våren gör liksom sitt intåg; ett skratt förlänger livet och förkortar väntan på våren. that was a good starter! /nypan
*Felix matte*
Långt till våren häruppe men solen värmer redan....
-14 på norrsidan och samtidigt -2,4 på södersidan på dan biggrin.gif
kerstin z5-6
renarna är här -när de vänder hem mot Agneta är det riktig vår smile.gif
*Felix matte*
laugh.gif några stycken brukar vi ibland se här strax utanför huset...på elljusspåret.
Agger
Apropå renar... renägarna och dess 1000-tals renar brukar passera på åkern alldeles här utanför om vårarna när renarna ska upp mot sommarbetet. DET är ganska mäktigt att se.

Sorry Nypan, vi har visst halkat av din tråd, nää förresten renar flyttas uppåt på våren... det är ett vårtecken laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Det var väl det jag skrev .. när de går mot dej o Agneta igen .. då är det riktig vår .. men att de kommit hit -det är det första vårtecknet ... snart så ..
kan man åka senare till jobbet .. blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-02-2005, 21:43)
Det var väl det jag skrev .. när de går mot dej o Agneta igen .. då är det riktig vår .. men att de kommit hit -det är det första vårtecknet ... snart så ..
kan man åka senare till jobbet .. blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

ja men vi brukar se dem redan den här tiden och till o me tidigare på vintrarna tongue.gif biggrin.gif ...är väl såna som kallas "strörenar" unsure.gif
Tesa
Mina snödroppar har knopp.......och krokusarna kikar upp i allafall...
..lite vår...Brrrrrrrrr -7 och snålblåst...
Thomas Wahlqvist
tongue.gif Den 5e Februari fotade jag lite vårtecken på Öland.
Sök efter Öländska vårtecken på sök funktionen så får ni se.
Lars-Olof Arvids
Jag instämmer med Tesa, bortsett från krokusarna. Snödropparna knoppas trots att snön yr och det är svinkallt!

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon