kerstin z5-6
treårig planta ... frösådd

bara så ni vet smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
den kräver utrymme ..
TeliaNet
det är ju ett stort träd i tropikerna så den behöver mer än ditt uterum framöver.
kerstin z5-6
jag börjar misstänka det ..
Gåsis
Är detta samma kvinna som säger att stockrosen blir för utrymmeskrävande att förodla för blomning samma säsong? laugh.gif laugh.gif
Lycka till med bananodlingen!

/Åsa
kerstin z5-6
ja o du ser varför smile.gif ... det här monstret kommer att växa mej ur huset ... detta är en bild från i går .. i höstas var den stor .. men mer modest än nu ..
TeliaNet
du får höja taket minst 5 meter och gräva en krater i golvet att plantera den i, eller nåt kärl som är 2m i diameter. laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
tack telia -du är verkligen en tröst i nöden .. gräva .. hm ..
TeliaNet
*småskrattar* laugh.gif
*Felix matte*
Jesses vad stor redan ohmy.gif kanske får man beställa en knippe bananer så småningom tongue.gif

du måste ha perfekt klimat i din vinterträdgård...som får så fina resultat. biggrin.gif
Emmaibäcka
Annars kan man göra som jag! Kapa av bladen och lägga klumpen i en säck i jordkällaren. Ta ut den igen till våren, den blir då finfin i trädgården biggrin.gif
kiki
Kanske tur att jag lyckades sumpa min sådd då...
Ewa smålänska höglandet
Du har "mycket" värme där Kerstin?
jag har det svalt och mina bananplantor har blivit bruna, så det blir väl komposten
synd

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
ja dey går aldrig under 10 + och är oftare + 15 -18 därinne hela vintern ..
Dzad
Jahaja, växer de så dääääääääär snabbt? smile.gif

Tänkte just det... är det växterna eller du som lever i huset? wink.gif
kerstin z5-6
I den där delen av huset är det växterna .. fast det finns sittplatser , men resten av huset ..finns det gott om plats laugh.gif
jost
Frösådd? Direkt från banan eller köpta?.Ja har en "banana musa" är det måntro samma?
kerstin z5-6
Köpta frö -bananen som man äter innehåller inga frö -fröet till banan är nära 2 cm stort smile.gif
jost
Så vad är det för sort? Blir det bananer också? Min påminner om den lilla som står framför den stora på bilden.
kerstin z5-6
Inte än men jag hoppas -Den lilla heter bananarama " nåt fansy namn.. hittepå..namn ..
Den stora är en musa -ja smile.gif
TeliaNet
du sade att det finns frö på granngården, visst vill jag ha en bananplanta, men var ska den få plats?
ska kanske kolla på GG om jagfår 'lite' plats över.
kerstin z5-6
Den går att tjoppa ner -tex på hösten ..smile.gif ohmy.gif
estet
Använder du manchete? laugh.gif Kunde inte låta bli...
Härligt exemplar du har!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon