Full version: Lime
jost
Har kp ngra limefrukter i hopp om krnor, men det verkar som de r krnlsa. Tittade lite mer ingende idag och det fanns yttepytte sm krnor. Inte r de vl s att lime har yttepyttesm krnor?
TeliaNet
nej.
de sm krnliknande sakerna finn i apelsin och mandarin.
jost
Hm fattar faktiskt inte riktigt ditt svar. Det jag ser i limefrukten R yttepytte krnor. Finns det lime med normalstora krnor som i tex apelsin och hur fr man i s fall tag p dem?
TeliaNet
de r 1 mm stora?
jost
oki!
D r det dem som jag ska frska s....
/tack
kiki
Limekrnor jag har stt ser mer eller mindre precis ut som vanliga mardarin/apelsinkrnor. De pyttisarna du har kommer det inte att hnda ngot med.
Dzad
Finns sdana dr "utan volym"-krnor ibland. Vet inte om det r samma vi talar om. Ser ut mer som en krna som inte ftt nn hjd, ganska platta allts. Hittade t.ex. i en kumqvat en stor och flera sdana dr platta.
Vad r de dr platta fr ngot? Krnor som inte utvecklats? Sdde nog dem brevid de andra krnorna, men ni menar att man kan skippa det?
TeliaNet
de sm kommer inte att bli nt av.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon