Full version: Änglatrumpet
LisaPalm
Var ute i förrådet idag & kollade mina små änglar rolleyes.gif

Men det ser inte ut som de överlevt sad.gif sad.gif

Jag missade att ta in dem före frosten unsure.gif det var - 6 grader.

Är det någon som gjort samma misstag? Kan de möjligtvis ha klarat sig?

ohmy.gif ohmy.gif
renate
Det misstag har jag gjort,jag tror det är kört,tyvärr.-6° är lite för mycket för Änglatrompeter
LisaPalm
Då år jag väl bära dom till komposten sad.gif så gör de lite nytta i allafall.
Synd för det var 5 stycken som jag har haft i 7 år. wub.gif
Caprice
Hur länge stod de i minus 6 grader...?

Ha inte för bråttom till komposten med dem... man vet aldrig..

Ställ undan dem, så får du se framåt vårkanten... De kan skjuta nya skott underifrån...

Caprice
LisaPalm
Tack för tipset! hoppas att de kommer nerifrån.

Jag missade bara en enda natt sad.gif men dom var alldeles slemmiga på morgonen. Men jag lovar o spara biggrin.gif ialla fall ett tag till.
stina
Jag släpade ut min änglatrumpet alldeles för tidigt förra året. Har den på landet så jag kunde inte göra något åt saken när det blev nattfrost. Topparna frös ganska rejält och bladen trillade av, men den kom igen och blommade otroligt fint på sommaren. Så ge inte upp för tidigt som sagt!!!
Agger
CITAT (LisaPalm @ 23-02-2005, 08:46)
Tack för tipset! hoppas att de kommer nerifrån.

Jag missade bara en enda natt sad.gif men dom var alldeles slemmiga på morgonen. Men jag lovar o spara biggrin.gif ialla fall ett tag till.

Det är nog fortfarande liv i roten. Mina frös lite i fjol, men jag plockade bort det skadade och se, dom repade sej.

Vore synd annars när du har så många sad.gif
Zaz
...instämmer med de flesta andra - släng inte för snabbt!

Min moder hade vägrat vattna sin på hela vintern, så på våren såg den minst sagt totalt död ut. Men på nåt sätt hamnade den bredvid komposten, fortfarande i sin kruka (ingen hade hjärta att slänga den ändå) och i mitten på juli (!!) hade den fått nya skott, bara av regnvattnet! Så ge inte upp!
Mi70
Oj, jag skrev precis ett inlägg om änglar! Mina hade jag på vinden, och de såg stendöda ut då jag bar ner dem nu för några dagar sedan...... Kanske man skall låta dem stå ett tag i ett hörn innan jag slänger ut dem på altanen och iskylan? unsure.gif
kerstin z5-6
De låter torkade på din beskrivning i annan tråd -skär av dem lite o vattna men dränk inte .. o avvakta -de brukar komma från roten ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon