Annie-72
Visst har jag hus men tyvärr ej så gott om plats för att förvara alla bunkar med små odlingar. Hur gör ni andra??? Nu när jag snart ska få mitt nya vardagsrum har jag begärt extra breda fönsterbänkar just för att nästa år kunna ställa upp mina odlingar.. Men i år vet jag inte riktigt hur jag ska göra...//Annie sad.gif
TeliaNet
tillskottsljus kanske?
fiffigafrun
Eller så kan man göra så här ifall man har en vägg över i nåt förråd ev. Ljus från fönster är ej nödvändigt om du har lysrör. Mina köpte jag på Ö&B för 99 kr st men det finns säkert billigare begagnade. TeliaNet vet vilken sorts som är bäst. Kallvitt ljus ska det vara, men vanliga typ.

På varje våningsplan har jag Willabs underbevattningsbrickor m kapilärmattor. Mkt praktiskt!

Odla på höjden

Vanliga sparringkonsoler o lösa hyllplan på så att jag kan flytta om lysrör o hyllor som jag vill vartefter plantorna växer o blir högre.

Eller så kan man om man har djupa fönsternischer sätta upp glashyllor flera på höjden, dessa hade jag ingen extra belysning till men funkar ändå hyffsat senare i april då solen lyser lite mer.

Fönsterhyllor
Annie-72
Tack ska du ha fiffiga frun. Nåt liknande dina glashyllor ska jag försöka få gubben att fixa till!!!
TeliaNet
CITAT
TeliaNet vet vilken sorts som är bäst

jag har lagt band på mif och beslutat att inte tjabba ljus framöver.
kolla min nya länk, det är den sista om ljus och resultat.
Sulawesii
Nä, jag vet inte heller var jag ska få plats med allt...... suck åh suck.....
Önskar att jag hade ett uppvärmt växthus, ett riktigt stort! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon