Full version: Forumfolket
*solis*
Jag har varit med forumvärlden sedan 2001 och de har varit mycket intressanta år.

En sak har jag märkt: det är lätt att missuppfatta det skrivna.

En del tuttar eld som bara den och vill genast drar sig ur diskussionen sad.gif

Så finns det sådana som brinner som bara den och spyr galla när de tycker annorlunda ohmy.gif

Den värsta sorten är som jag tycker:folk som gör person påhopp på sina medmänniskor på forumet mad.gif

Vad tycker ni andra?
Dulcamara
Håller helt med dig. Har själv varit förvånad över hur det kan hetta till över något skrivet som uppfattas som kränkande trots att man som utomstående tycker det är helt inom det anständigas gräns. På Pelargonsällskapets Forum har vi haft en tråkig tid med mycket tjafs och många angrepp på varandra. Och en förvånansvärt stingslig ton!
Tycker det vore skönt med en litet mer avslappnad stil - litet får man tåla, men aldrig personangrepp eller rena oförskändheter!
*solis*
CITAT (Dulcamara @ 23-02-2005, 11:33)
Håller helt med dig. Har själv varit förvånad över hur det kan hetta till över något skrivet som uppfattas som kränkande trots att man som utomstående tycker det är helt inom det anständigas gräns. På Pelargonsällskapets Forum har vi haft en tråkig tid med mycket tjafs och många angrepp på varandra. Och en förvånansvärt stingslig ton!
Tycker det vore skönt med en litet mer avslappnad stil - litet får man tåla, men aldrig personangrepp eller rena oförskändheter!

Jag har fått många personliga påhopp men jag håller på att lära mig att strunta i sådana och

om jag blir störd av nån anledning så vet jag ju att jag behöver arbeta med nånting inom mig själv och

försöker att se den som hoppar på mig som en av mina lärare på livets stig biggrin.gif

Saken är den att det inte alltid lyckas och då osar det här hemma men jag har ingen lust att hoppa på nån annan tongue.gif
kristerh
Håller oxså med, de som håller på med personangrepp tycker jag ska hålla sig härifrån wink.gif annars tycker jag man får tåla att bli kritiserad, men på en vettig nivå.
krister
renate
Kritik= helt Ok

Personangrepp eller påhopp= nej

Alla har rätt till en egen åsikt.Här får vi diskutera allt mellan himmel och jord.
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon