amaira

Fyndat på rea, i vår lilla konsumbutik (som annars inte har böcker).

Men det ÄR en "tegelsten"!!!

1023 sidor, och så tung att jag knappt orkar lyfta den med en hand. Den är "hal" också, så den glider bara ur nypan.

Var tvungen att lägga den på vågen, för jag blev nyfiken, har aldrig upplevt en sååå tung bok någon gång ohmy.gif . Vågen visade på lite över fyra kilo huh.gif .

Vad den har kostat vet jag inte, men nu kostade den 149:- och jag kånkade genast över ett ex i kundvagnen.

I gårkväll låg jag i sängen och "bläddrade igenom" den.
Inte "läste", bläddrade! Efter en och en halv timme hade jag kommit igenom kanske en fjärdedel ... och då somnade jag.

Härlig bok. Den tuggar jag mig inte igenom i brådrasket wub.gif .

Nu byter jag ämne:

Vad heter den här söta lilla skönheten? Köpte den som "liten planta" förra veckan eller nåt. Den växer fort och har börjat blomma med en söööt blomma som doftar grankåda när jag sticker in näsan i den.

Vad den hette ... det stod där, men jag slarvade och la det aldrig på minnet. Klumpigt gjort.
Är glad över den i alla fall. Glad i den, också.

PS. "Boken med tyngd" heter "Stora trädgårdsboken - boken som lätt och praktiskt visar hur du gör det mesta möjliga av din trädgård." (Har fem engelska författare som jag inte orkar skriva av namnen på)
Caprice
Såna där "grundböcker" gillar jag...
Brukar stå allt i dem...

PS. Låg du ned och fotade, Amaira..?? DS. laugh.gif

Caprice
amaira
CITAT (Caprice @ 23-02-2005, 14:23)
PS. Låg du ned och fotade, Amaira..?? DS. laugh.gif

Caprice

Visst! Passade på att göra några snöänglar samtidigt.

Nä, nu ljuger jag, har inte legat ner sen jag gick upp i morse sleep.gif , boken har jag lagt på ett snöigt bord som står kvar ute på gården tongue.gif . (Har dessutom en handduk under boken, så den blev inte ett dugg varken snöig eller blöt)
*solis*
Fina fina fynd gör man på Bokrean wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon