|
fruberglund
23-02-2005, 20:36
Vet inte om jag är så lik den men, det är en vacker ros!! Tack! Fenja
Ha! Har den taggar? fast den var jättefin...
tror att alla rosor har taggar men en del syns inte
160kvm stort hus
24-02-2005, 10:40
Fenja. Du har väl sett att det finns ett tyg på ikea som är blommigt och heter just fenja?
Mvh G
CITAT (pejori @ 24-02-2005, 10:36) tror att alla rosor har taggar Nix, alla rosor har inte taggar! Det finns en del att välja på, både engångsblommande och återblommande, både buskrosor och klätterrosor. Här är en lista på de bästa tagglösa och nästan tagglösa sorterna, de flesta väldoftande. Buskrosor ’Chloris’ ’Kronprinsessan Victoria’ ’Leander’ ’Mme Plantier’ ’Reine des Violettes’ Klätterrosor ’Aglaia’ ’Goldfinch’ ’Lykkefynd’ ’Tausendschön’ ’Veilchenblau’ ’Zépherine Drouhin’
fruberglund
24-02-2005, 13:00
Finns det någon mer som har samma namn som en blomma/växt??? I så fall, vad heter ni och lägg med en bild på blomman
Airamya
24-02-2005, 13:14
Någon blomma som heter Airamya finns nog inte, men eftersom mitt riktiga namn är Maria blir det ju inte så svårt Mariaklocka:
160kvm stort hus
24-02-2005, 13:31
JAg vet att det finns rosor som heter det jag heter. Sonja Gabriella Elisabeth.... Det ni!! Mvh G
CITAT (16kvm stor balkong @ 24-02-2005, 10:40) Fenja. Du har väl sett att det finns ett tyg på ikea som är blommigt och heter just fenja?
Mvh G Jag tror att jag ska sy mig en trollkarlsmantel och ha i trädgården i sommar medan jag skördar mina mystiska örter!! Mvh Fenja
evelina
24-02-2005, 13:42
Det närmaste jag kunde komma mitt namn var den här Evy/Ivy!! blommaPink Ivy Rosebud
Kamelia Betty RidleyKamelia Betty SheffieldClematis viticella Betty CorningIris Betty BlockbusterRos Betty BlandRos Betty BoopRos Betty PriorRos Betty UprichardRos Betty WhiteRos Betty HarknessHittade tre till rosor men tyvärr inga bilder till dem: Betty, BettyBee och Betty Driver.
fruberglund
24-02-2005, 15:03
Men det var hemskt vad dina namne var fina då Betty  Roligt att se! Om jag får en dotter när jag får barn i framtiden så ska hon heta Linnea, det finns visst en blomma som heter så  Pojkar är ju svårare
Pojkar är riktigt svårt, finns det fler pojkväxter än Magnus?
Hittade ett gäng grabbar i en rosbok: Adam Messerich, Alfred Colomb, Alfred de Dalmas, Charles de Mills, Georg Arends, Henri Martin, Hugh Dickson, Jacques Cartier och några till...
evelina
24-02-2005, 18:42
Dom här är killar: Luktpion Karl Rosenfield Luktpion Monsieur Martin Cahuzac Carolina Flox Bill Baker Mossflox Mac Daniels Cushion Kärleksört Karl Höstsåpnejlika max Frei Stäppsalvia marcus m.m.
CITAT (Betty @ 24-02-2005, 18:35) Hittade ett gäng grabbar i en rosbok Men Betty! Kommer du ihåg att vi har haft en tråd förut om växter som heter som vi? Jag letar och letar men hittar den inte.... Sylvia hade en blomma, Hannele en ros och jag hittade ett körsbär som hette Berit och behövde stöd (!). Och om jag inte kommer ihåg helt fel så diskuterades olika växter med pojknamn också. Tror att det började med att nån ville plantera en växt för varje person i familjen.... Betty! Hjälp....
*Felix matte*
24-02-2005, 20:55
Ingen som heter som jag, men mitt andra namn är Astrid, då får jag hänga med på den här
CITAT (Betty @ 24-02-2005, 20:29) Tackar!  Jag visste väl att du skulle fixa det.
fruberglund
24-02-2005, 21:34
Roligt att se att så många har fina blommor med samma namn  Finns det verkligen ingen som heter Lena...detta måste utredas
fruberglund
24-02-2005, 21:50
Att jag skulle vara så vacker hade jag aldrig kunnat ana Cytisus LenaNågra andra Lenor Floden LenaLena BeachLena park
Airamya
24-02-2005, 23:30
Oj! Wow! Du är fantastiskt vacker, Lena!
kerstin z5-6
25-02-2005, 00:02
Det finns en ros som heter Alexander som min vackre son men så kan man inte säja till en 17 åring .. då blir han sur .. fett sur  det finns en ljung vid namn Kerstin som jag inte lyckats lägga vantarna på ännu ..
Jag hittade något!
Lysimachia nummularia Creeping Jenny
Aster dumosus Jenny
CITAT (Xelma @ 25-02-2005, 09:48) Jag hittade något!
Lysimachia nummularia Creeping Jenny
Aster dumosus Jenny Fler Jennysar: rosen Jenny DuvalSaintpaulia Jenny Rosa
kerstin z5-6
25-02-2005, 11:55
och här är du Betty -Betty Prior Här
Visst är jag vacker!!!
Irene_L
25-02-2005, 13:07
Finns det någon blomma som heter Irene? Jag har för mig att det finns en pelargon som heter så men är ej säker mvh Iene
Jag har tulpanen Princess Irene i min rabatt sen några år.
Irene_L
25-02-2005, 15:11
Åhh!! Vilken vacker tulpan jag är
Heuchera pruhoniciana 'Rickard'
anna_rispan
26-02-2005, 16:19
Hur gör ni för att hitta??? Vill oxå ha en växt.. *avundsjuk*
Som pojknamn finns ju Jens - rosen Jens Munk. Så finMen knäck Åsa den som kan /Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|