Full version: perenner
Gåsis
De perenner som jag har sått inomhus nu, kommer jag att kunna plantera dem direkt i jord till sommaren eller måste de skötas i kruka längre? Har ett stort trädgårdsland som jag ska göra rabatt av samt en nygrävd och tom rabatt och vill inte vänta ett år till. Att det är små plantor och blir mycket ogräsrensning tills det växt till sig förstår jag, men det vore ändå lättsamt om det gick sätta dem i jord.

Förra året sådde jag oxå en hel del perenner, men var ju inte så påläst så dom åkte direkt i rabatten. Undrar om dom överlevt vintern.

/Åsa
kerstin z5-6
Här i norr är det bara en fördel om de kommer i rabatt -månadsskiftet maj juni -eller i alla fall under juni månad -det ger bäst överlevnad..
Krukodling ökar ingen överlevnad såvida det inte är vedartade saker som du tänkt övervintra inne, till dess de blivit stora nog ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon