Mi70
Hej

I höstas satsade jag allt på ett kort och ställde upp mina tre praktänglar på vår vind, där blir kallt men inte minusgrader. Bättrade på med några filtar draperade runt om. Vattnade gjorde jag väl en 3-5 gånger under vintern, men avhandlingen och allt ståhej med den gjorde väl sitt för att skötseln inte var direkt regelbunden...... Gick upp på vinden för några dagar sedan och upptäckte då att stammen liksom var torkad, och lös. Tog ner två direkt och vattnade försiktigt, det övre lagret av stammen är liksom löst och kan dras av medan den undre delen av stammen känns lite svampig. De känns stendöda................... sad.gif sad.gif sad.gif

Vad kan ha hänt, minusgrader trots allt, för lite vatten, för mycket vatten????

Var och framförallt NÄR hittar jag nya änglasticklingar????? Hinner jag få fina stora änglar i år också.......? Jag känner mig så ledsen, hade trott att jag hittat det perfekta övervintringsstället, jag har nämligen inget garage etc.... wacko.gif sad.gif wink.gif unsure.gif
Fenja
Jag har rosa brugmansia som du kan få av om du vill, pm:a mig i så fall.
Mvh
Fenja
amaira
CITAT (Mi70 @ 24-02-2005, 11:32)
Var och framförallt NÄR hittar jag nya änglasticklingar?????

Jag har sett änglasticklingar redan, på Plantagen i Åkeshov (Stockholm).

Däremot fanns inga såna idag, på den andra nya Plantagen vid bromma flygfält.

Prova ring och fråga, på de närmaste butikerna du har.

Några andra frågor har jag inga svar på, kan bara:

Ingis
CITAT (Mi70 @ 24-02-2005, 11:32)
Var och framförallt NÄR hittar jag nya änglasticklingar????? :

På Weibulls på Sveavägen såg jag tidigare i veckan. Där hade de många, men det är väl snabb åtgång kanske.
MVH Ingis
Pia mitt i Skåne
Ge inte upp helt ännu.
För några år sedan hade min mamma en stor ängel som tyvärr fick stryk av frost under vintern, men när våren kom, ganska sent på våren, så tittade nya skott upp från rötterna nere i krukan. Kanske ett halmstrå, men...
Pia mitt i Skåne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon