Full version: nnu en belysningsfrga
Gittan i Zon5
Jag har 4 lysrrsarmaturer gjorda fr 2 lysrr 18 w. Kan jag ndra ngot i
armaturerna s att jag kan anvnda 2 st 36-wattsrr i stllet? unsure.gif
sgrd
Fr du verkligen plats med ett 36W lysrr i armatur gjord fr 18W?
Ett 36W r 1200 mm lngt och ett 18W r 590 mm.

MVH Kenneth
Gsis
Mina armaturer r fr 4 st 18W lysrr. Det blir bra plantor, bara man hller lite svalt samtidigt.

/sa
Gittan i Zon5
wub.gif Tack Kenneth och sa, det rcker bra som svar, jag visste inte att lysrren var lngre nr dom r p 36 w. Med sas svar s vet jag att jag klarar mig med 18 w. Tnker montera ihop en lagerhylla (60 cm bredd) och fsta seriekopplade armaturer under 4 av hyllorna och stlla ut anlggningen p min inglasade balkong. Mste frmodligen skaffa frysvakt ocks men det borde fungera.
TeliaNet
om du har kamera s r jag mer n nyfiken p det.
sgrd
Hej igen
Ja du har tydligen lst mina tankar. Behll din fyra armaturer och kombinera dom p bredden eller lngden och behll de lysrr du har, r vertygad att du fr bra resultat. Faktiskt litet avundsjuk p att kunna kombinera som du kan.
MVH
Kenneth
Fenja
CITAT (TeliaNet @ 24-02-2005, 18:48)

*fniss* S lnge hll det att ljus var frdigdiskuterat.... nstan ett helt dygn va?!! tongue.gif
Mvh
Fenja
Gsis
Ja visst har jag kamera - en Pentax optio, S4 kanske laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/sa
gammelnalle
Rent tekniskt gr det att bygga om en 2x18W till 1x36W MEN det r inte frsvarbart...
Och som sgrd skrev s kan du laborera bttre med 2 korta n en lng...

majisster bezzerwizzer smile.gif
uno
CITAT (Gittan i Zon5 @ 24-02-2005, 15:15)
wub.gif Tack Kenneth och sa, det rcker bra som svar, jag visste inte att lysrren var lngre nr dom r p 36 w. Med sas svar s vet jag att jag klarar mig med 18 w. Tnker montera ihop en lagerhylla (60 cm bredd) och fsta seriekopplade armaturer under 4 av hyllorna och stlla ut anlggningen p min inglasade balkong. Mste frmodligen skaffa frysvakt ocks men det borde fungera.

Hng bubbelplast runt lagerhyllorna s spar Du uppvrmningskostnad.
TeliaNet
CITAT (gammelnalle @ 25-02-2005, 11:32)
Rent tekniskt gr det att bygga om en 2x18W till 1x36W MEN det r inte frsvarbart...
Och som sgrd skrev s kan du laborera bttre med 2 korta n en lng...

majisster bezzerwizzer smile.gif

att mixtra med sdant kan gra at rren pajar.
aldrig multiplicera, mjligen dividera.
TeliaNet
CITAT (Fenja @ 24-02-2005, 19:33)
CITAT (TeliaNet @ 24-02-2005, 18:48)

*fniss* S lnge hll det att ljus var frdigdiskuterat.... nstan ett helt dygn va?!! tongue.gif
Mvh
Fenja

det var inte ett ord om ljus och inte en tanke heller. sleep.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon