Gittan i Zon5
Jag har 4 lysrörsarmaturer gjorda för 2 lysrör á 18 w. Kan jag ändra något i
armaturerna så att jag kan använda 2 st 36-wattsrör i stället? unsure.gif
åsgård
Får du verkligen plats med ett 36W lysrör i armatur gjord för 18W?
Ett 36W är 1200 mm långt och ett 18W är 590 mm.

MVH Kenneth
Gåsis
Mina armaturer är för 4 st 18W lysrör. Det blir bra plantor, bara man håller lite svalt samtidigt.

/Åsa
Gittan i Zon5
wub.gif Tack Kenneth och Åsa, det räcker bra som svar, jag visste inte att lysrören var längre när dom är på 36 w. Med Åsas svar så vet jag att jag klarar mig med 18 w. Tänker montera ihop en lagerhylla (60 cm bredd) och fästa seriekopplade armaturer under 4 av hyllorna och ställa ut anläggningen på min inglasade balkong. Måste förmodligen skaffa frysvakt också men det borde fungera.
TeliaNet
om du har kamera så är jag mer än nyfiken på det.
åsgård
Hej igen
Ja du har tydligen läst mina tankar. Behåll din fyra armaturer och kombinera dom på bredden eller längden och behåll de lysrör du har, är övertygad att du får bra resultat. Faktiskt litet avundsjuk på att kunna kombinera som du kan.
MVH
Kenneth
Fenja
CITAT (TeliaNet @ 24-02-2005, 18:48)

*fniss* Så länge höll det att ljus var färdigdiskuterat.... nästan ett helt dygn va?!! tongue.gif
Mvh
Fenja
Gåsis
Ja visst har jag kamera - en Pentax optio, S4 kanske laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
gammelnalle
Rent tekniskt går det att bygga om en 2x18W till 1x36W MEN det är inte försvarbart...
Och som åsgård skrev så kan du laborera bättre med 2 korta än en lång...

majisster bezzerwizzer smile.gif
uno
CITAT (Gittan i Zon5 @ 24-02-2005, 15:15)
wub.gif Tack Kenneth och Åsa, det räcker bra som svar, jag visste inte att lysrören var längre när dom är på 36 w. Med Åsas svar så vet jag att jag klarar mig med 18 w. Tänker montera ihop en lagerhylla (60 cm bredd) och fästa seriekopplade armaturer under 4 av hyllorna och ställa ut anläggningen på min inglasade balkong. Måste förmodligen skaffa frysvakt också men det borde fungera.

Häng bubbelplast runt lagerhyllorna så spar Du uppvärmningskostnad.
TeliaNet
CITAT (gammelnalle @ 25-02-2005, 11:32)
Rent tekniskt går det att bygga om en 2x18W till 1x36W MEN det är inte försvarbart...
Och som åsgård skrev så kan du laborera bättre med 2 korta än en lång...

majisster bezzerwizzer smile.gif

att mixtra med sådant kan göra at rören pajar.
aldrig multiplicera, möjligen dividera.
TeliaNet
CITAT (Fenja @ 24-02-2005, 19:33)
CITAT (TeliaNet @ 24-02-2005, 18:48)

*fniss* Så länge höll det att ljus var färdigdiskuterat.... nästan ett helt dygn va?!! tongue.gif
Mvh
Fenja

det var inte ett ord om ljus och inte en tanke heller. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon