Full version: Förbannade vinter!
Copycat
..
*solis*
Var rädd om dig och krya på dig wub.gif
evelina
Sänder en stor kram till dig vännen!!! wub.gif
mulle
Jag har visserligen inte vurpat men jag uppskattar inläggets rubrik...

För två veckor sedan kunde man gå omkring i trädgården och titta på uppnosiga lökar - nu vill jag helst inte sticka ut ens den egna nosen...
Brrr - jag ser fram emot ett veckoslut framför brasan. Med mycket vin och trädgårdsböcker!!!

Mulle
Ewa L
Jag brukar faktiskt inte svära över vintern, utan tycker att det är underbart att vi har olika klimat och varje årstid har sin tjusning. Dessutom ser jag det som semester från trädgården just nu. Återseendet blir så mycket ljuvare när vi har fått längta efter varandra lite.

Men nu har till och med jag fått nog!! wacko.gif mad.gif

Varenda dag har snön yrt ner i drivor framför garage och vedbod. Pulsar i drivor över fotknölarna när jag istället tar mig till buss-stationen, för naturligtvis är drivorna just där jag måste gå. Iofs vill jag inte gå där det bara är lite snö heller. Ser hur det blänker i mörkret... Vill inte göra en "Copycat". rolleyes.gif biggrin.gif
Rossi
Fast jag som bor i Skåne och inte har snö så ofta tycker att det ser jättemysigt ut nu när jag tittar ut genom fönstret. Snön ligger vit över åkrarna. Annars brukar vi ha det ganska grått här nere på vintern.

Jag uppskattar våra fyra årstider jättemycket och kan inte säga att jag föredrar den ena framför den andra.

Jag har precis bryggt mig en kopp grönt te och satt på brasan så nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en stund. Fast jag är rätt trött på att läsa nu. Jag är förkyld och har varit hemma från jobbet hela veckan och bara legat och läst. Visserligen älskar jag att läsa men jag har redan läst ut fyra böcker den här veckan så t.o.m. jag har fått nog nu.
Airamya
CITAT (mulle @ 24-02-2005, 16:14)
Brrr - jag ser fram emot ett veckoslut framför brasan. Med mycket vin och trädgårdsböcker!!!

Mulle

Milde Himmel, va mysigt det där lät! Jag tror jag ska sikta in mig på att göra precis samma sak smile.gif
*längtar till helgen*
Ralf
Men ska vi inte vara glada att det är vinter??
Att växthuseffekten trots allt inte är så svår som det påstås?
Att det inte är några klimatförändringar??
Innerst inne är ju vädre precis som det brukar vara och så vill jag ha det!
renate
Aj jaj jaj stackars Copy,du får lägger dig i soffan med en gosefilt och låter pysslar om dig.Det har blåst upp här igen och är så där råkallt.Var och cyklade till byn i eftermiddag,det var tö i dag så ingen halka här,har trillat två gånger men inte skadat mig.
Var rätt om dig .
kram Renate
*solis*
Alla årstider är härliga, men det är trist att göra sig illa.
*Felix matte*
Stackars dig Copycat...Krya på dig! wub.gif

Dottern ramlade ibadkaret idag och slog nacken och ena sidan av kroppen...arm och ben...hon har tillbringat några timmar på akuten...undersökts och röntgats..tack o lov inga skelettskador men hon har domningar i ena armen, beror troligtvis på svullnad i nacken trodde doktorn. Sjukskriven och måste ta det försiktigt ett tag framöver.
Anki på Öland
Stackars Copy wacko.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
anki
Inga från Närke
CITAT (Copycat @ 24-02-2005, 16:06)
Jag tror att jag går och lägger mig igen och inte vaknar förrän vintern är över ....och inte nog med det så blev det nog en smärre hjärnskakning då huvet for i backen också.

Jag hoppas att du under dagen tog det lugnt för hjärnskakning är inget att leka med även om den är ringa. Bästa sättet är att vila på helst liggande men utan att sova.
Om man inte beaktar detta kan det ge men med huvudvärk typ migrän.

Hoppas att du mår bättre. Skickar en liten blomma som uppmuntran.
amaira
*Dukar upp varm choklad i en stor mugg, och en gosig flisfilt som du kan krypa in i.*

*Skickar över en kopp varm choklad till Agnetas dotter också, det blev över.*
Copycat
..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon