Lady Hamilton
sad.gif Jag har tydligen lyckats med att vattna min citrus för mycket, men jag förstår inte riktigt hur det har gått till wink.gif Ev. har jag fått hjälp av någon av mina barn.............( Men de nekar)

Iallafall märkte jag att den inte mådde bra, bladen hade börjat hänga o jag trodde kanske att den var "trött o slut" efter blomning o fruktsättning eller något annat så jag flyttade den.
Till saken hör att jag har dekorations stenar i krukan så ytan syns inte så bra. Efter ca 4 dagar o den inte blev bättre tog jag en närmare titt på den o till min FASA upptäcker jag att den är genomblöt (temp i rummet +10-15)
Jag tog bort så mycket av den blöta jorden som jag kunde o planterade den i ny torr jord. Och placerade den i vanlig rumstemp.
Nu ca 4 dagar efter har bladen börjat att "torka in" o ramla av, finns det något mer/annat som jag kan göra?
Snälla någon hjälp mig om ni kan eller tror ni att det är "kört" sad.gif
TeliaNet
låta den vila på nån månad och sedan väcka den med stark näring.
låt den vara ganska torr, nu har du inga blad att gå efter.
när gödningen börjat verka så sätter den nya blad.
i annat fall kan du ju väcka den nu med högre temp och gödning.
kerstin z5-6
Den tar sig ,så lätt är den inte att ta kål på tongue.gif Lite bladfall får man tåla ibland
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-02-2005, 23:41)
Den tar sig ,så lätt är den inte att ta kål på  :P Lite bladfall får man tåla ibland

Det är i princip alla blad som fallit av, men stammarna är gröna
(än så länge)

CITAT
låta den vila på nån månad och sedan väcka den med stark näring.
låt den vara ganska torr, nu har du inga blad att gå efter.

Hoppas att jag klarar det, utan att den blir "för torr":unsure:

Tack för era svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon