Full version: Fuchsia-sticklingar
Irene_L
Jag sitter och läser tidningen Allt om Trädgård. Där kan man beställa 6 Fuchsia sticklingar för 169 kr. Jag blir lite sugen eftersom jag inte har några men jag tycker det är lite dyrt. wink.gif Är det pris värt eller inte?
mvh
Irene
estet
Kanske lite dyrt...köpte sticklingar idag för 15:- st. Wexthuset. com tar 20:- för sina.
Virgo
Alldeles för dyrt.
Gå till din lokala trädgårdshandlare / blomaffär.
Mer än 15-20 sek ska man inte ge. Sen ska man oxå se vad man köper.
Irene_L
Tack för råden!
Jag tyckte nog att det verkade för dyrt men när det står Endast för prenumeranter tror man ju att det ska vara lite speciellt. Men jag ska inte gå på det.
smile.gif
mvh
Irene
Lady Hamilton
rolleyes.gif Hej Irene
Det är en seriös firma som fuchiorna kommer i från (Rockdala)
Om du köper direkt från dem får du nog lägga på någon tia o frakt enligt deras egna priser. Så visst är det billigare än normalt.

Men samtidigt kan du som de andra skrivit komma undan mycket billigare om du köper på annat ställe tongue.gif
Emmaibäcka
Jag köpte 20 st sticklingar på min lokala plantskola, de kostade 6,50 st biggrin.gif
och då fanns det 60 olika sorter att välja på! Kanske de från Allt om trädgård är några särskilda rariteter som är svåra att få tag på? men jag tycker att det låter dyrt, det är ju trots allt bara sticklingar inga stora plantor wink.gif
Kajsa
Har också köpt några av min lokala trädgårdsmästare för 10 kr/ st, danska.
Men från Rockdala har jag beställt 6 st för 215 kr + frakt, då har jag letat mig igenom en massa sorter på fuchsiasällskapets databas, för att hitta sorter från 1800- talet, så då spelar dom där extra kronorna inget, jag fick det jag ville ha, dom hoppas jag få ha kvar i många år.
Åsa, mälardalen zon 2
Om man ska gå på trädgårdsmässan i Älvsjö så brukar man kunna handla en hel del fuchsiasticklingar där ex. Rockdala brukar sälja fast det är ju klart ska man ha något väldigt udda så är det ju inte säkert att just de sorterna finns där.

Om man inte är ute efter specifika sorter så är det billigare att handla lokalt, det brukar finnas sticklingar till salu nu på de flesta trädgårdsbutiker.

(Om man har tänkt sig någon utflykt nu i vår i Stockholmstrakten så är ju också Rockdala i Tungelsta värt ett besök och de brukar ha fler sorter i växthusen än vad som finns i katalogen. )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon