Irene_L
24-02-2005, 22:41
Jag sitter och lser tidningen Allt om Trdgrd. Dr kan man bestlla 6 Fuchsia sticklingar fr 169 kr. Jag blir lite sugen eftersom jag inte har ngra men jag tycker det r lite dyrt.

r det pris vrt eller inte?
mvh
Irene
Kanske lite dyrt...kpte sticklingar idag fr 15:- st. Wexthuset. com tar 20:- fr sina.
Alldeles fr dyrt.
G till din lokala trdgrdshandlare / blomaffr.
Mer n 15-20 sek ska man inte ge. Sen ska man ox se vad man kper.
Irene_L
24-02-2005, 23:04
Tack fr rden!
Jag tyckte nog att det verkade fr dyrt men nr det str Endast fr prenumeranter tror man ju att det ska vara lite speciellt. Men jag ska inte g p det.
mvh
Irene
Lady Hamilton
25-02-2005, 07:04

Hej Irene
Det r en seris firma som fuchiorna kommer i frn (Rockdala)
Om du kper direkt frn dem fr du nog lgga p ngon tia o frakt enligt deras egna priser. S visst r det billigare n normalt.
Men samtidigt kan du som de andra skrivit komma undan mycket billigare om du kper p annat stlle
Emmaibcka
25-02-2005, 07:49
Jag kpte 20 st sticklingar p min lokala plantskola, de kostade 6,50 st
och d fanns det 60 olika sorter att vlja p! Kanske de frn Allt om trdgrd r ngra srskilda rariteter som r svra att f tag p? men jag tycker att det lter dyrt, det r ju trots allt bara sticklingar inga stora plantor
Har ocks kpt ngra av min lokala trdgrdsmstare fr 10 kr/ st, danska.
Men frn Rockdala har jag bestllt 6 st fr 215 kr + frakt, d har jag letat mig igenom en massa sorter p fuchsiasllskapets databas, fr att hitta sorter frn 1800- talet, s d spelar dom dr extra kronorna inget, jag fick det jag ville ha, dom hoppas jag f ha kvar i mnga r.
sa, mlardalen zon 2
26-02-2005, 09:28
Om man ska g p trdgrdsmssan i lvsj s brukar man kunna handla en hel del fuchsiasticklingar dr ex. Rockdala brukar slja fast det r ju klart ska man ha ngot vldigt udda s r det ju inte skert att just de sorterna finns dr.
Om man inte r ute efter specifika sorter s r det billigare att handla lokalt, det brukar finnas sticklingar till salu nu p de flesta trdgrdsbutiker.
(Om man har tnkt sig ngon utflykt nu i vr i Stockholmstrakten s r ju ocks Rockdala i Tungelsta vrt ett besk och de brukar ha fler sorter i vxthusen n vad som finns i katalogen. )