Står här i morgonrock och kikar i mina krukor med frösådder. Tycker själv jag är lite fröfånig för det jag tittar på sådde jag i förrgår. Men vad ser jag - i krukorna med limonium är det alldeles grön av små pyttegroddar Det kan man kalla rekordfart!
/Åsa
kerstin z5-6
25-02-2005, 11:46
Kom detta ihåg .. jag tror jag har varnat dej .. det blir MÅNGA plantor .. du kommer att skola ut tills du stupar .. o sen .. ångra alla du ev slängt eftersom de är så gudomligt fina när de blommar LOL ... jag har inte sått mina än... tror jag väntar en månad till ..
Gåsis
25-02-2005, 12:13
Tack och lov för en rejäl förkylning Orkade inte så allt, kanske bara 1/3 av påsen och i flera krukor. Jo, du hade varnat mig - både för antal och för tidig sådd. Men det var väl tonårigen i mig som kom fram kan jag tro
/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
25-02-2005, 12:48
Visst är det kul då man ser hur det börjar gro i sådderna? det är första gången jag frösår Limonium, det ska bli kul att se de färdiga plantorna till sommaren, så här ser mina groddar ut på Limonium gmelinii ssp. hungaricum http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p23347.jpg
stina
25-02-2005, 14:17
Vad är limonium undrar en nyfiken!!!!!
Åsa, mälardalen zon 2
25-02-2005, 14:22
Det är en grupp med blommor som har det namnet som vetenskapligt namn. Blommorna i Limoniumsläktet brukar passa att torka och använda som eterneller.