Str hr i morgonrock och kikar i mina krukor med frsdder. Tycker sjlv jag r lite frfnig fr det jag tittar p sdde jag i frrgr. Men vad ser jag - i krukorna med limonium r det alldeles grn av sm pyttegroddar Det kan man kalla rekordfart!
/sa
kerstin z5-6
25-02-2005, 11:46
Kom detta ihg .. jag tror jag har varnat dej .. det blir MNGA plantor .. du kommer att skola ut tills du stupar .. o sen .. ngra alla du ev slngt eftersom de r s gudomligt fina nr de blommar LOL ... jag har inte stt mina n... tror jag vntar en mnad till ..
Gsis
25-02-2005, 12:13
Tack och lov fr en rejl frkylning Orkade inte s allt, kanske bara 1/3 av psen och i flera krukor. Jo, du hade varnat mig - bde fr antal och fr tidig sdd. Men det var vl tonrigen i mig som kom fram kan jag tro
/sa
Helen i Pite Zon 5
25-02-2005, 12:48
Visst r det kul d man ser hur det brjar gro i sdderna? det r frsta gngen jag frsr Limonium, det ska bli kul att se de frdiga plantorna till sommaren, s hr ser mina groddar ut p Limonium gmelinii ssp. hungaricum http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p23347.jpg
stina
25-02-2005, 14:17
Vad r limonium undrar en nyfiken!!!!!
sa, mlardalen zon 2
25-02-2005, 14:22
Det r en grupp med blommor som har det namnet som vetenskapligt namn. Blommorna i Limoniumslktet brukar passa att torka och anvnda som eterneller.