Full version: Urna till vattenfall
lizen
Jag planerar att anlägga en liten damm till våren och har många funderingar.
Jag undrar om någon vet vart jag kan köpa en urna som ska ligga på toppen av mitt lilla vattenfall, och därur ska vattnet komma.
Se bild!
Lena i Torslanda
De flesta större Gardencenter brukar sälja sådana liggande urnor när våren närmat sig. Om det inte finns hål i så är det bara att borra. Problemet kan vara att de inte är frosttåliga och därför måste tas in på vintern.
fruberglund
Fråga Kerstin z5-6, hon har den här i sin damm

kerstin z5-6

Japp på vintern tjänstgör den inne i minidammen -Det är bara att köpa sig ett borrstål för keramik o sätta fast på borrmaskinen -sen drager man slang igenom .. i denna sitter även en ångmaker" :)som ökar luftfuktigheten i växthuset vb .
Gör man så kan man i princip välja vilken urna/kruka man vill .min går att ställa OCH lägga -har en platt sida -vilket kan vara bra ..
Hälsar K
Agger
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-02-2005, 14:13)
[Japp på vintern tjänstgör den inne i minidammen -Det är bara att köpa sig ett borrstål för keramik o sätta fast på borrmaskinen -sen drager man slang igenom .. i denna sitter även en ångmaker" :)som ökar luftfuktigheten i växthuset vb .
Gör man så kan man i princip välja vilken urna/kruka man vill .min går att ställa OCH lägga -har en platt sida -vilket kan vara bra ..
Hälsar K

Har du en minidamm INNE i vinterträdgården??

Det vill jag åsså ha. Undrar vad gubben säger när han får veta att vi måste bryta sönder betongplattan laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Det behöver han inte göra -jag har en trädamm -på hjul som jag kan arrangera lite var o hur jag vill smile.gif
Se de sista bilderna i mitt vinterträdgårdsalbum
Agger
Men Gud så smart smile.gif smile.gif

heeuum...gör det nåt om man härmas??? biggrin.gif
kerstin z5-6
Nix det går så bra så laugh.gif
Finns prefab -minibadtunnor av olika slag.. men hjul är en hit ...
Miljön för växterna blir mycket bättre med en damm inne -särskilt under vinterhalvåret, och man kan odla lotus och ohärdiga näckrosor i den om man vill .. eller ha fiskar
lizen
Tack för tipsen!
Kollade i kerstin z5-6´s album... Blir så avis!
Jätte fin trädgård och damm!
kerstin z5-6
Tack laugh.gif
peterinas
själv fick jag min stora sten borrad så jag kan leda ut vattnet där igenom smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon