fruberglund
Har precis varit in på Svenska rosensällskapets hemsida och där hittade jag en länk till Rosariet här i Jönköping. Det fanns en förteckning över alla deras rosor.

Det betyder att jag bara kan kolla vad de har för gula (eller andra) klätterrosor eftersom det är samma zon som här. Jag har varit där innan jag blev rostok och i sommar ska jag absolut dit igen så jag kan kolla ut vad jag ska beställa för något nästa år smile.gif

Jippiiieee...noranettan, du har förgyllt min vår smile.gif
fruberglund
Nu är jag om möjligt ännu mer lycklig smile.gif

Såg när jag kollade på zonkartan att rosariet inte alls låg i samma zon som mig, bestämde mig att en gång för alla försöka ta reda på vilken zon jag egentligen har, har alltid trott att det är zon 4.

Men efter noggrann efterforskning med hjälp av zonkartan och vanliga kartor så har jag kommit fram till att jag bor så pass nära Vättern att det klassas som zon 2 smile.gif

Det öppnar ju upp för så många fler rosmöjligheter, då kan jag i alla fall prova zon 3 rosor utan problem smile.gif

Har misstänkt att vi är lägre än 4 ändå eftersom vi både har rönnsumak, magnolia och några andra växter som bara klarar zon 3.

Tjohoo, gissa om det här förgyller min vår smile.gif
nypan
biggrin.gif grattis, kul!!! sounds good, glad för din skull!!!!/nypan
noranettan
Vad kul att du hittat en länk att frossa i rosor på. Hur skulle man annars överleva vintern? rolleyes.gif Anette
Kajsa
Välkommen till Odla Anette

Så kul att du och Christina har hittat hit
från Rosforum, med tusen rosor i bagaget.
Exotic
Säger som Kajsa kul med Anette här oxå rolleyes.gif smile.gif
Och Christina var den som skickade mig vidare till AoT smile.gif

Kul medf Glada Rostokar wub.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
renate
Ett Rosforum här på odla,det saknar jag.Vi börja blir många rostokar här med.Jag är inne på AOT rosforum när jag vill ha hjälp eller inspiration,där är många kunniga rosmänniskor.
Det är roligt att du hittade till odla Anette.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon