Kaja Lund
Tips!

Om man har tillgång till TV4 plus så kan man se nytt engelskt trädgårdsprogram om börjar ikväll klockan 21.00 !
Eva i Skåne
20.00 hade jag fått för mig, men jag tror dig gärna. Jag har bara lyssnat med ett halvt öra på reklaminslagen.
Har ni förresten fått TV4+ i era tidningarnas programtablåer? Det har inte vi som läser Skånskan och inte heller Sydvenskan eller Kvp igår sad.gif
Tommy
CITAT (Eva i Skåne @ 10-03-2003, 14:31)
20.00 hade jag fått för mig, men jag tror dig gärna. Jag har bara lyssnat med ett halvt öra på reklaminslagen.
Har ni förresten fått TV4+ i era tidningarnas programtablåer? Det har inte vi som läser Skånskan och inte heller Sydvenskan eller Kvp igår sad.gif

TV 4 hemsida smile.gif
KURT
Det där engelska på TV4+ är ju någon form av lekprogram, man skall tävla om vem som gör finast trädgård för 100 000 kr, låter inte så seriöst.
För den som har tillgång till TV Finland så kan man på Lör eftermiddag se det finlandssvenska programmet Strömsö http://stromso.yle.fi/ . Det är inget renodlat trädgårdsprogram, det innehåller också inslag om matlagning och hantverk. Men till skillnad från de flesta svenska tv program så deltar de inte i tävlingen om det program som kan klämma in flest antal inslag på kortast möjliga tid. Verligen bra med ett program som har ett lugnt tempo, dessutom ett mycket vackert språk! I det senaste programmet sådde de bla bonsai (japansk svarttall) och berättade om bonsaier.
abborrmaster
och wimans på ztv!
Ralf
CITAT (abborrmaster @ 10-03-2003, 17:19)
och wimans på ztv!

o vad faan är det??
Ralf
Korpat från TV4 hemsida:
"Min trädgård
Min trädgård är en serie för landets alla trädgårdsintresserade. Under våren visas bland annat tio avsnitt av den brittiska serien Better Gardens. Det är en lek mellan två grannar, som tävlar om vem som kan förändra sin trädgård med bäst resultat.
Programmet ger även inspiration samt gröna tips och råd om hur tittarna kan göra om, förbättra eller förnya sina egna trädgårdar.
Min trädgård sänds måndagar 21.00."

Jag ska ge programmet en chans.
abborrmaster
CITAT (Ralf @ 10-03-2003, 17:34)
CITAT (abborrmaster @ 10-03-2003, 17:19)
och wimans på ztv!

o vad faan är det??

inget trädgårdsprogram eg. men ibland har sidekicken palle 1 massa odlingsrepotage o grejer... Det e den snubben (har varit med i det programmet en massa) som fick mej att börja odla tillsammans med boken "snus!"

/Simon
Berith
Var det nån av er som tittade på nya trädgårdsprogrammet? Vad tyckte ni? Jag hoppade över igår men om det är nåt ni rekommenderar kanske jag letar mej dit nästa vecka... smile.gif
Trädgårdsmannen
Hej,

Jag såg "Better Gardens" igår på TV4 Plus och det var rätt roligt att se. Kanske inte lär ut speciellt mycket men man fick verkligen en bild av att vilket utgångsläge som helst kan bli fantastiskt med de rätta idéerna och ett bra tillvägagångssätt. Personligen tyckte jag att den familj som vann med Italiensk Renässans som inspiration fick ett otroligt bra resultat när man vet hur deras fyrkantiga gräsplätt såg ut ett par dagar tidigare...
Eva i Skåne
Njaää, Berith. Sevärt med tvekan, tycker jag. Om man vill ha ett hurtigt stressande tävlingsprogram där man får en trädgårdsarkitekt och 100.000:-att använda för fem dagars trädgårdsförvandling så kan man ju titta. Detta gör två grannfamiljer var för dig och allt detta ska visas på 25 min. Det är inget trädgårdsprogram man lär sig något av, möjligen får någon idé, men de flesta av oss har antagligen inte så stora summor att röra sig med.
Berith
Jaha! smile.gif

Jag brukar se på några trädgårdsprogram på BBC, för det mesta är det såna där förvandlaminträdgårdtillnåtannat-program. Jag tycker nog att dom är jooodåå, mest för att man när förvandlingen är färdig kan säga om man själv skulle vilja ha så, eller om det bara blev så fuuuult! Och jag som är så kräsen - men inte ens har en egen trädgård att förvandla! - kan med hjälp av andras misstag sortera bort en del från önskelistan. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon