Full version: Nu blommar det
eldhroka
Mina pärlhyacinther (armeniacum) har nu snart blommat ut allihop och tulpanerna (queen of night) slår ut vilken dag som helst wub.gif

Inte var det riktigt som jag hade tänkt mig att de skulle börja blomma redan (satte dem i krukor i nov-dec) men nu får jag njuta av dem inomhus istället smile.gif Tack tipset om att ställa fram dem och börja gödsla dem när de hade kommit upp så pass mycket....

Tyvärr har jag ingen bild på dem då jag saknar digitalkamera..

Mvh Anna som sitter i ett vintrigt, soligt Lappland där vi idag har - 13 grader smile.gif
ninnisky
Det verkar vara en fin kall dag i hela landet idag. Här i Gbg har vi -7 och lite nysnö sedan igår kväll. Strålande sol.

Mina snödroppar, pärlhyacinter och botaniska tulpaner hade kommit långt
innan snön kom förra veckan. Sen kom plobilen och hävde upp en massa snö på tomten, så nu ligger de inbäddade i en halv meter hög snödriva, eller bättre sagt "isdriva". Hoppas de trots det klarat sig. Jag längtar så efter att få se dom
kerstin z5-6
Underbart -det är ju nu man saknar dem mest -Vårlökarna biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon