Full version: Drömmar
fruberglund
Minns ni vad ni drömt under natten?

Jag minns nästan alltid vad jag drömt, det är väldigt sällan jag inte kommer ihåg medans min man nästan aldrig kommer ihåg sina drömmar.

Har hört att det beror på hur snabbt respektive långsamt man vaknar ur sin djupsömn.

Startar en liten undersökning eftersom jag tycker drömmar är intressanta, både när man är vaken eller sover.

Undersökningen gäller dock när man sover och inte när man sitter och dagdrömmer om sin vårträdgård smile.gif
Agger
Ja, det är samma här. Jag minns nästan alltid vad jag har drömt, medans min sambo wub.gif aldrig minns sina drömmar. smile.gif
wolkenkrabber
jag minnst bara om jag vakanr mitt i dem typ men direkt när man vaknar börjar man glömma bort dem
Ina
Vaknar ofta ett par timmar innan jag ska upp - somnar jag då om så drömmer jag mycket och kommer oftast ihåg vad jag drömt. För det mesta är det ohyggligt förvirrade och förvirrande drömmar som jag har omåttligt roligt åt! biggrin.gif
gammelnalle
VadÅ???
Drömmar... vad är det???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jo jag vet ATT jag drömmer men tor inte att jag skulle kunna relatera/komma ihåg en enda dröm....

Vill väl inte ha kontakt med mitt undermedvetna???? Tillräckligt jobbigt med mitt vetvetna....

biggrin.gif laugh.gif smile.gif sleep.gif rolleyes.gif

CITAT
 Det behövs en människa för att drömma.
Men det behövs två för att göra drömmen sann.

Bruce Springsteen

CITAT
De flesta människor drömmer om att uträtta storverk utan att inse att livet är sammansatt av små saker.
F.C

CITAT
 Verkligt fattig är bara den som aldrig drömt.
Ebner-Echenbach
TeliaNet
vi drömmer varje natt, men kommer inte ihåg att vi gjort det/allt.
humla
Precis, vi drömmer ju en massa varje natt. Ibland kan man komma ihåg nått, men det allra mesta tror jag, förblir dolt.
TeliaNet
och tu är väl det
Eva i Skåne
Ja, förmodligen Claes biggrin.gif
*solis*
Jag kommer nog alltid ihåg drömmar, åtminstone en av natens drömmar.
ninnisky
Många av nattens drömmar kommer jag ihåg. Brukar berätta dem för min man på morgonen. Delvis har det varit drömmar som jag kan relatera till någonting i min vardag som hänt eller ännu värre som ska hända.

Glömmer aldrig en dröm, där jag blev bestulen på min plånbok och nästa dag verkligen blev det. Vill bara glömma, jag mår så dåligt av den trots att de är mer än tre år sedan. Känner panik efter vissa ting jag blev av med då! hjälp huh.gif huh.gif
cic
När jag vaknar på morgonen har jag oftast samma känsloläge som jag har haft i drömmen. Inte alltid kommer jag ihåg exakt vad den handlat om, men känslorna kommer jag alltid ihåg. Senare på dagen brukar det i regel vara borta.

Men jag har i många år lidit av sömnsvårigheter och mardrömmar. Väldigt jobbigt faktiskt. Blir en ond cirkel. Sover dåligt, mår dåligt.
ninnisky
CITAT (cic @ 27-02-2005, 17:29)
När jag vaknar på morgonen har jag oftast samma känsloläge som jag har haft i drömmen.

Men jag har i många år lidit av sömnsvårigheter och mardrömmar. Väldigt jobbigt faktiskt. Blir en ond cirkel. Sover dåligt, mår dåligt.

Ledsen, men kännner igen din problematik
och skulle egenltigen bara nu vilja skriva: Vad ska vi göra, var ska vi söka hjälp och finns det hjälp att överhuvudtaget att få. Tar man oss som sover dåligt/mår dåligt/ på allvar???? Neeeej!!!
torvan
Jag jobbar just nu väldigt hårt på nätterna är helt slut när jag vaknar mad.gif Jag är sån som alltid kommer ihåg drömmar och tycker oftast det är roligt. Men nu bearbetar jag en jobbig period sen i somras och får ingen bra vila på natten. Eftersom jag går på rehab efter en skallskada har jag fått prova på nåt som heter EMDR. Det är en metod som används för människor med svåra traumatiska upplevelser, men kan också användas som i mitt fall. Nu har jag bara gjort det två gånger men märkte skillnad bara efter det. Är ni intresserade så finns det info på google. rolleyes.gif torvan
Hannele
Hur tyder ni detta?

I natt hade jag en riktig mardröm; jag skulle göra min drömresa till England och se Chelsea Flower Show. Jag trodde att bussen till flygplatsen skulle avgå klockan 08:00 och jag höll på att packa min väska och funderade och valde, vilka kläder jag ska ha med mej. Andan i halsen springer jag till bussen, där några människor säger, att den gick redan 07:00! Jag hade missat planet till min trädgårdsresa. wacko.gif
Hela tiden trodde jag, att drömmen skulle ändra sej och få lyckligt slut...
Jag vaknade. Ledsen och besviken.

Dotterns drömtydning:
Hon sa, att jag kanske gör fel saker, prioriterar fel i mitt liv?
*Felix matte*
Kul att hitta den här tråden just i dag...Vaknade nämligen mitt i en dröm i eftermiddags och en låt satt som klistrad i skallen min... den sjöng jag i drömmen laugh.gif
När jag väl orkade upp ur sängen gick jag till datorn..skrev in... björn skifs håll mitt hjärta lyssna... och vad fick jag väl upp om inte... wub.gif
Välj del 2 och flytta fram spelningen till 21 min så får ni höra den underbart vackra låten som också blev Årets låt 2004...det såg jag idag.
Castea
När jag har jobbiga perioder i mitt liv drömmer jag extremt lättydliga symboldrömmar. Vet exakt vad de betyder. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon