*solis*
Idag var jag på Högmässan i Strängnäs Domkyrka. Eftersom jag haft hostattacker uner 3 veckors tid så tog jag hostmedicin och hade halstabletter med mig och tänkte att det skulle nog gå d.v.s utan hostattack.

men ack vad jag lurade mig själv wacko.gif mitt i en predikan fich jag den allra värsta möjliga hostattack och var tvungen att rusa ut ur kyrkan och höll på att kvävas,så hemskt atack var den sad.gif
Kyrkvärden kom efter mig;hon var orolig att jag hade fått astma anfall och visade mig till toan där jag kunde dricka vatten.
Efter en stund så kunde jag gå tillbaka till gudstjänsten men satt mig längst bak i falla jag skulle behöva hosta mera. Hostade till några gånger.

I alla fall så efter Nattvards oblat och vin var hostan fullständigt borta och jag satt där alldeles lycklig och tillfreds wub.gif
solkatten
När min bror gifte sig fick jag en hostattack utan att vara förkyld eller sjuk på nåt sätt. Men jag känner mig själv och vet att en sån hostattack gör att jag nästan vänder ut och in på lungorna så jag pep iväg fort som attan ut ur kyrkan (pytteliten kyrka på Kulturen i Lund). Vi hade tagit med frukt, dricka och kex eftersom middagen skulle vara på andra sidan Skåne och gästerna kanske skulle behöva lite mellanmål. Så jag snodde åt mig en dricka efter hosteriet och smög tillbaka in i kyrkan.
torvan
Jag fick en härlig hostatack mitt undr mitt eget bröllop laugh.gif torvan
*solis*
Nu minns jag plötsligt hur jag som barn fick ett hemskt hostattack;när jag var på Julottan med min pappa sad.gif Och så som jag skämdes då sad.gif

Det var denna kännsla som jag kände i Domkyrkan i söndags,kände mig som en liten flicka när jag rusade ut ur kyrkan;alldeles blodröd i ansiktet eftersom jag försökte hålla igen wacko.gif
wolkenkrabber
man får vara glad att man inte går till kyrkan då.. så man inte skämmer ut sig om man hostar, kan inte komma på att jag har fått nogra "skämmiga" hostattacker wink.gif
*solis*
CITAT (wolkenkrabber @ 28-02-2005, 12:36)
man får vara glad att man inte går till kyrkan då.. så man inte skämmer ut sig om man hostar, kan inte komma på att jag har fått nogra "skämmiga" hostattacker wink.gif

Det är var en kännsla inom mig och har inget med själva kyrkan att göra tongue.gif

Jag kommer att fortsätta att besöka kyrkan oavsätt hostattacker,det vore ju dumt att tillåta sådana naturliga saker att stoppa mig i att få höra Gudsord och uppleva friden i kyrkan.
kristerh
jag var i kyrkan med mina systrar när vi var i 10 årsåldern och vi fick värsta skrattattacken, det gick bara inte att sluta wink.gif rolleyes.gif
Det var pinsamt, får skylla på att vi var unga o oförståndiga.
krister
*solis*
Oj OJ OJ: jag har inte kunnat besöka en Gudtjänst på flera veckor men som tur är så kommer det Gudstjänst på Söndagrna på TV och jag kan hosta hur mycket jag vill biggrin.gif
ah56
CITAT (kristerh @ 28-02-2005, 13:59)
jag var i kyrkan med mina systrar när vi var i 10 årsåldern och vi fick värsta skrattattacken, det gick bara inte att sluta wink.gif rolleyes.gif
Det var pinsamt, får skylla på att vi var unga o oförståndiga.
krister

Jag var med min kompis och hennes föräldrar på gudstjänst när vi var i 10 års åldern. Plötsligt fick vi syn på kantorn som vi tyckte såg så rolig ut att vi började fnittra. Vi kallade homom Beethoven och skrattade hela gudstjänsten igenom. Så här efteråt kan jag nog tänka att han nog mer såg ut som Einstein med yvigt hår. Kompisens föräldrar var mycket förgrymmade på oss efteråt.
Lilla Selma
När jag gick i skolan, var Ernst Hugo Järegård där en gång och skulle framträda i vår aula - vem fick värsta hostattacken då, tror ni? Jag gjorde allt som stod i min makt för att sluta, men det fick ju naturligtvis till följd att det killade ännu värre! Till slut spände Ernst Hugo ögonen i mig (ni vet ju hur hans ögon såg ut wacko.gif ) och då gick jag ut....

Hilsen fra Selma
Sulawesii
Tur att jag bara fått såna i stadsbussarna då.... smile.gif
*solis*
CITAT (Lilla Selma @ 06-04-2005, 23:00)
När jag gick i skolan, var Ernst Hugo Järegård där en gång och skulle framträda i vår aula - vem fick värsta hostattacken då, tror ni? Jag gjorde allt som stod i min makt för att sluta, men det fick ju naturligtvis till följd att det killade ännu värre! Till slut spände Ernst Hugo ögonen i mig (ni vet ju hur hans ögon såg ut wacko.gif ) och då gick jag ut....

Hilsen fra Selma

Hostattackerna kommer tydligen då när man allra minnst vill ha dem laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:35)
Oj OJ OJ: jag har inte kunnat besöka en Gudtjänst på flera veckor men som tur är så kommer det Gudstjänst på Söndagrna på TV och jag kan hosta hur mycket jag vill biggrin.gif

Vem säger att du inte får hosta i kyrkan? Hosta är väl ett av det vanligaste vi kan råka ut för... varför då göra det till något unikt och förbjudet!? wacko.gif
*solis*
CITAT (Felix matte @ 08-04-2005, 23:13)
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:35)

Vem säger att du inte får hosta i kyrkan? Hosta är väl ett av det vanligaste vi kan råka ut för... varför då göra det till något unikt och förbjudet!? wacko.gif

Felix matte wub.gif
Hi hi, du tycks då retar dig på allt som jag skriver här på forumet biggrin.gif
Vem säger att det är förbjudet att hosta i kyrkan wacko.gif Det är väl knapast något unikt eller förbjudet heller wacko.gif

Men serru mina hostattacker har varit sådana att jag inte kan sitta i kyrkan och hålla på att kvävas:Det skulle jo skrämma vem som helst att se och höra! Det hade varit respektlöst mot de andra kyrkobesökare.

Gör du själv på det viset att du går och sätter dig i kyrkan och är medveten om att kunna får en vidrig hostattack som kan skrämma vettet ur vem som helst ohmy.gif

Jag stannar allt hemma tills jag blivit helt friskt ifrån hostan.
Lilla Selma
Det är väl så, att det är vi själva som har det jobbigast när vi får dessa hemska, kvävande hostattacker. När jag hör någon annan råka ut för sådana vid "fel" tillfällen tycker jag synd om dem, vet själv hur hemskt det är! wacko.gif

Glömmer aldrig Ernst Hugos ögon blink.gif

Hälsar Selma
(PS. Ska egentligen gå på ett heldagsföredrag om psykiska funktionshinder på måndag, men vi får se om andningsorganet återhämtat sig tillräckligt innan dess.DS)
*Felix matte*
CITAT (solis @ 16-04-2005, 15:23)
Felix matte wub.gif

Hej solis! Nej jag retar mig inte på allt du skriver.
EN (1) tråd har jag retat mig på och också talat om varför jag blev så förb...
Om du tittar en bit upp i tråden så hittar du detta ditt inlägg.
man får vara glad att man inte går till kyrkan då.. så man inte skämmer ut sig om man hostar, kan inte komma på att jag har fått nogra "skämmiga" hostattacker

Det är var en kännsla inom mig och har inget med själva kyrkan att göra

Jag kommer att fortsätta att besöka kyrkan oavsätt hostattacker,det vore ju dumt att tillåta sådana naturliga saker att stoppa mig i att få höra Gudsord och uppleva friden i kyrkan.

Alltså...här höll jag med dig och tyckte så klart att man ska få hosta så mycket man vill i kyrkan tongue.gif
och precis som wolkenkrabber... har jag aldrig haft någon "skämmig"
*solis*
CITAT (Felix matte @ 16-04-2005, 20:53)
CITAT (solis @ 16-04-2005, 15:23)

Felix matte wub.gif

Hej solis! Nej jag retar mig inte på allt du skriver.
EN (1) tråd har jag retat mig på och också talat om varför jag blev så förb...
Om du tittar en bit upp i tråden så hittar du detta ditt inlägg.
man får vara glad att man inte går till kyrkan då.. så man inte skämmer ut sig om man hostar, kan inte komma på att jag har fått nogra "skämmiga" hostattacker

Det är var en kännsla inom mig och har inget med själva kyrkan att göra

Alltså...här höll jag med dig och tyckte så klart att man ska få hosta så mycket man vill i kyrkan tongue.gif
och precis som wolkenkrabber... har jag aldrig haft någon "skämmig"

Okej smile.gif wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon