Sollan
Beställde frå Jelitto för över en vecka sedan. Fick uppgift om att det skulle ta 5-10 dagar. De har inte dragit pengar från mitt konto. Kommer jag att få några frön eller är jag lurad?
Helen i Piteå Zon 5
Nej, inte blir du lurad, det är ett helt seriöst ärligt företag, dom har nog inte hunnit med din order ännu bara. /Helen
Sollan
Ja men jag förväntade migi alla fall att jag skulle få en bekräftelse på min beställning eftersom de krävde min mailadress....
Helen i Piteå Zon 5
Jag har för mig att då jag och BjursBerit beställde så tog det drygt en vecka innan vi fick en bekräftelse på ordern, så det kommer nog snart, du får roa dig med pilla på dina småplantor tills du får fröerna . Jag är nyfiken, vad har du beställt????
Sollan
Aquilegia. fragans, A. formosa, A. buergania, A. rokki, Campanula thysoides, Eryngium alpinum,samt lite annat åt en odlingskompis.
Jag har snöat in fullständigt på aklejor (också....). Jämmers elände så mycket vackert det finns!!
Gåsis
Det är värt all väntan och alla pengar. Fick "lite hjälp" med min beställning men jag är så himla nöjd med mina fröer. Förutsägbara portioner och hög grobarhet.

/Åsa
Sollan
Då får jag väl förväntansfullt sätta mig vid brevlådan då.... sleep.gif
Hoppas bara att jag får mina aklejor, det verkade vara lite bristvara....
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sollan @ 27-02-2005, 21:00)
Aquilegia. fragans, A. formosa, A. buergania, A. rokki, Campanula thysoides, Eryngium alpinum,samt lite annat åt en odlingskompis.
Jag har snöat in fullständigt på aklejor (också....). Jämmers elände så mycket vackert det finns!!

Härliga fröer! Håller tummarna på att du får allt du beställt! Som Gåsis säger, mycket frön i påsarna och alla gror tongue.gif både till fördel och nackdel wub.gif / Helen
BjursBerit
CITAT (Sollan @ 27-02-2005, 19:45)
Beställde frå Jelitto för över en vecka sedan. Fick uppgift om att det skulle ta 5-10 dagar. De har inte dragit pengar från mitt konto. Kommer jag att få några frön eller är jag lurad?

Nej, det tror jag inte !!!Kristl Walek heter hon som äger företaget , mailar dig säkert när det blir dags för dina frön. Hon mailade mig när hon fått beställningen, sen mailade hon när beställningen gått iväg från Canada.Om du inte hör av hon så kan du maila till hon och fråga, men jag skulle tro att hon har ganska mycket just nu.
biggrin.gif biggrin.gif
Caprice
BjursBerit...
Du tänker inte på Gardens North nu...? unsure.gif

Caprice
kerstin z5-6
Walek är GN -På jelitto svarar ofta en Katrin med väldigt trevliga mail smile.gif
De har absolut högsäsong nu så två tre v väntan kan det bli ... blink.gif
men företaget är mkt seriöst
BjursBerit
CITAT (Caprice @ 28-02-2005, 01:30)
BjursBerit...
Du tänker inte på Gardens North nu...?  :unsure:

Caprice

Japp!!! Visst tänkte jag på Garden North!! Av bara farten tänkte jag fel, men jag har även beställt från Jelitto. Ibland kan det vara svårt att hålla ordning på allt och var man beställt!-_-
Sollan
Tjofs sa det i brevlådan.... Och där låg nästan alla mina fröer wub.gif Men bekräftelser sysslar de inte med....
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sollan @ 28-02-2005, 21:02)
Tjofs sa det i brevlådan.... Och där låg nästan alla mina fröer wub.gif Men bekräftelser sysslar de inte med....

Kul överaskning med brevbäraren idag alltså! Hoppas du fick allt du ville ha, nu är det bara att sätta igång och fröså. Lycka till! / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon