Ullet
Når särskilt att tänka på? Har sått med tunt jordtäcke över i perlitblandad jord, står nu inomhus. Nåt jag borde tänka på? Vill så gärna ha dom där i år. rolleyes.gif
Gåsis
Dom flesta fritillarier vill gro mörkt och kallt. Köldperiod alltså. Men om det gäller just den här vet jag inte. Dessutom är det en lökväxt - inga blommor detta år, men ett litet strå kanske - ett sånt där lyckostrå wub.gif

/Åsa
Ullet
Okej, kanske kasta ut den med en ggr då? *ler* Nåja, bara den lever o blir nåt får den blomma när den vill. laugh.gif Okej, då snör jag ut den i snön o tar in den på några veckor eller?
Gåsis
Njaaa wacko.gif Kanske skulle du vänta tills Kerstin svarat också laugh.gif
Hon har nog lite mer på fötterna när hon säger nåt än jag...
Men här kom infon ifrån!
frösådd

/Åsa
Ullet
Okej, då väntar jag på henne, annars kastar jag ut dom i snön. Fort gjort. laugh.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
snör ut -.blommar när din nya bebbe börjat cyckla på tvåhjuling .... laugh.gif laugh.gif
Caprice
Två saker att se fram emot den sommaren, alltså... wub.gif laugh.gif

Caprice
Ullet
tongue.gif tongue.gif tongue.gif Då blir det om några år då mao. Spelar ingen roll, bara jag har dom så. *S* Då snör jag för fullt då! *S*
Åsa, mälardalen zon 2
Det kommer bara "grässtrån" de första åren, de där grässtråna brukar vara känsliga för omplantering så om det går är det bra att ha dem kvar i lådan tills de blir lite större.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon