Full version: kokospalm av nöt
evalisa
Jag läste en tidigare fråga om hur man planterar en kokosnöt. Personen hade tagit med sig sin kokosnöt från Thailand. Vad jag skulle vilja veta är kan alla kokosnötter gro? Kan jag köpa en ute i en vanlig mataffärer som kan gro? Behöver de inte ligga jättelänge i vatten för att kunna gro? Hur vet man i vilken ände skottet kommer att komma ut så att man kan fila skalet tunt där? Jag såg en kokosnöt som hade grott på tv och den låg i en skål med vatten, är det ok istället för att plantera den i sandblandad jord? Hur lång tid tar det innan nöten gror? Skulle vara tacksam för all info jag kunde få angående detta.
wolkenkrabber
njae dom i mataffären kan inte gro. det är jag med största sannolikhet säker på., dem behöver fibrerna som är runt nöten och dom behöver saltvatten o värme med skulle jag tro, men gå in på blomsteraffärerna i din stad o kolla, ibland har dom äkta koospalms plantor till salu med nöt och allt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon