cic
Snälla, finns det nån som kan ge mig hjälp/feed back/tips.. Länk till mitt tjat

Tack! rolleyes.gif sleep.gif smile.gif
Fenja

Nu är jag inte särskilt kunnig på avokado, men jag skulle toppa den precis ovanför de fyra understa/nedersta bladen. Precis ovanför det fjärde bladet. (Antagligen kan du prova rota toppen!) Om den gör som sist och bara skickar ut en pinne, toppa den strax nedanför den sista toppningen igen och så vidare. Nu är det längesedan jag hade en avokado men den sista fick jag toppa om en tre, fyra gånger innan den "fattade" att den skulle grena sig. Jag plockade inte bort alla bladen på min planta.
Mvh
Fenja
cic
TACK FENJA!! Du visar sig ofta vara min räddande ängel!! wub.gif wub.gif

Jag provar mig fram. Avocados är enkelt att fixa. Lång pinne i alla fall.. wink.gif tongue.gif laugh.gif
AntoonW
Bara att klippa ner såhär års. Har haft samma problem och det blev en fin buske till slut iaf.
Fenja
CITAT (cic @ 01-03-2005, 22:12)
TACK FENJA!! Du visar sig ofta vara min räddande ängel!! wub.gif wub.gif

Jag provar mig fram. Avocados är enkelt att fixa. Lång pinne i alla fall.. wink.gif tongue.gif laugh.gif

Nu blir jag ju både rörd och generad! wub.gif
Tack
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon