Full version: Bild på "Sylt"
fruberglund
Hoppas jag inte får problem med Copyrightlagen nu eftersom jag scannade bilden från tidningen men jag har inte lyckats hitta någon annan bild som gör den rättvisa smile.gif

När jag fått min egen "Sylt" så ska jag ta massor med fina bilder på den och lägga ut dem istället. Bilden blev tyvärr lite dålig eftersom den är scannad men man ser ju hur den ser ut i alla fall.

Visst är den vacker smile.gif

Exotic
Det var en läckert röd ros denna "Sylt "

Tack för att du fixade så att man fick se hur den ser ut
smile.gif
Men hur stor blir den & när blommar den ???

Frågvisa jag..... för den blev jag allt Kär wub.gif I wub.gif
Kajsa
Vilken zon och vad fick du betala? Var inne på sidan och kollade på rosorna, mest tehybrider annars, måste dom hämtas på Botaniska ??
Många frågor wub.gif
noranettan
Purity, Karlsruhe, Summer Wine och den okända portlandican har jag beställt och ska hämta i vår. De står krukade i växthuset så länge. Det var inte alls dyrt att köpa där, ~80 kr/st om jag minns rätt.
Jag tror du kommer att bli jättenöjd med din ´Sylt´.
Jag har inte lärt mig länka än på det här forumet - men det finns bilder på Help me find. Särskilt Purity gillar jag. rolleyes.gif Anette som nu får ärende till Göteborg.
fruberglund
CITAT (Kajsa @ 01-03-2005, 15:30)
Vilken zon och vad fick du betala? Var inne på sidan och kollade på rosorna, mest tehybrider annars, måste dom hämtas på Botaniska ??
Många frågor wub.gif

Hon sa att den var rätt härdig och hon skulle bli förvånad om den inte klarade zon 4 sa hon så det finns nog hopp för dig Kajsa smile.gif Minst zon 3 i alla fall.

80-100 kr skulle de kosta. Jag hörde fel först och tyckte hon sa 800:-, jaja tänkte jag, det får den väl vara värd då smile.gif Tur att jag hörde fel biggrin.gif biggrin.gif

Ja, man måste nog hämta dem där, ska ta det som en liten utflykt ihop med lilla mamma. Om du är RIKTIGT sugen på en så ska vi med i alla fall 90 % säkerhet till Västerås i sommar så i så fall kan jag ju köpa en till dig när jag ändå åker ner i april och sätta den tillfälligt här.

Säg till i så fall så ringer jag och beställer en till smile.gif Jag ska nog kanske ringa ändå, hon hade några Purity kvar och nu har jag kollat upp dem och de är ju superfina smile.gif Så jag är liiiiiiiiiiiiiiiiiite sugen på en sån också wub.gif
fruberglund
CITAT (Exotic @ 01-03-2005, 13:18)
Det var en läckert röd ros denna "Sylt "

Tack för att du fixade så att man fick se hur den ser ut
smile.gif
Men hur stor blir den & när blommar den ???

Frågvisa jag..... för den blev jag allt Kär wub.gif I wub.gif

Vet inte när den blommar faktiskt.

Jag undrade om det räckte med 1 och det tyckte hon det gjorde för den blev några meter i omkrets. Så den blir nog rätt stor.

Ja, visst blir man kär wub.gif
Exotic
Jag slog oxå till på en Oidentifierad Portlands ros rosa fylld...
Den blommar oxå hela sommaren igenom med en underbar doft wub.gif rolleyes.gif

Det låter väll bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon