|
Sulawesii
01-03-2005, 19:24
Idag har jag sprungit runt och letat efter min vita vattenkanna 2 gånger. Det händer mig flera gånger i veckan att jag "tappar bort" den. Och när jag sprang runt för andra gången idag funderade jag på om ni andra på odla gör likadant emellanåt? Vore så skönt att inte vara ensam  !
Gunilla i Arboga
01-03-2005, 19:43
Jaaaadå... verkligen !! Att gå runt och vattna är ju något som jag gör som en slags avkopplig. Tydligen så avkopplande för hjärnan så att den inte riktigt har koll på allt. Plötsligt ringer telefonen och man ställer ner kannan på golvet bakom bordet, inne i hörnet ......eller var det nu var  Sen fortsätter man att vattna, och vad hittar man inte då, jo två stendöda fd. växter. Vad gör man då.... jo man ställer ner kannan (nånstans) för att få två lediga händer för transport till den sista vilan.......... Osv. osv..... Fast det är väl ganska oförarglig glömska. Det är värre känsla när man kommer ut från ett rörigt köpcenter, och är fast övertygad om att någon har stuligt bilen. Men i själva verket är det jag som är helt hjärntvättad....  .... och har helt glömt var jag ställde den två kaotiska timmar tidigare.............Det är liiite pinsamt..........
Oh ja, jag har tre kannor inomhus, en grön, en vit och en gul som alla samtidigt kan utplånas från denna världen i ett kick! Skönt att inte vara ensam! Mvh Fenja
Ett sätt att komma ifrån en del av detta fenomen är att köpa små dekorativa vattenkannor och sätta i fönstret. Då tillhör vattenkannan fönstret och inte huset.... Dock finns det alltid en möjligt att tappa bort den mellan kranen och blomman.
/E
ninnisky
01-03-2005, 21:02
..och jag har två färggranna elefanter till blomkannor och dem hittar jag precis överallt. En gång under sängen. Undrar vad jag tänkte vattna där...? ..o när man behöver dem är de alltid borta...
Jag känner igen mig, ännu värre på sommaren , är vattenkannan på framsidan eller baksidan av huset, eller i garaget eller i växthuset, många onödiga steg vid letandet efter den oumbärliga vattenkannan
lena zon 4
Jag har en pippigul vattenkanna och den går inte att missa,,,
kristerh
02-03-2005, 13:34
jag känner inte igen mig  brukar lägga tillbaks vattenkannorna på samma ställe som jag tog dem ifrån, då vet jag ju alltid var de finns. däremot andra saker kan man ju få leta efter krister
Vattenkanna???
CITAT (Lena @ 01-03-2005, 23:37) Jag känner igen mig, ännu värre på sommaren , är vattenkannan på framsidan eller baksidan av huset, eller i garaget eller i växthuset, många onödiga steg vid letandet efter den oumbärliga vattenkannan
lena zon 4 steg är aldrig onödiga se det som gratis motion när jag vattnar släpper jag inte flaskor o kannor utan vattnar ihärdigt alla blommor på en enda gång för annars så vet man ju inte hur de e om dom fått eller inte
160kvm stort hus
02-03-2005, 15:39
euhm... Jo jag har två vattenkannor ( utom den jättestora på balkongen ) i min 65 kvadrats lägenhet. Jag hittar dom aldrig... Så jag brukar springa omkring med ett vattenglas för att vattna alla blommor.. mvhg
ninnisky
02-03-2005, 17:35
nu ska jag gå och vattna mina blommor och vattenkannan ställer jag vid datorn sen, tror jag. Ni kan väl påminna mig om jag inte hittar den!!!
Sulawesii
02-03-2005, 18:40
 Vad glad jag blir! Jag är ju inte alls ensam!
*Felix matte*
02-03-2005, 19:14
Tappa bort vattenkanna...aldrig.... den står antingen i städskåpet eller på diskbänken  inte ens maken har lyckats med att tappa bort den
Gunilla i Arboga
02-03-2005, 22:25
Ooops....akta datorn Ninnisky !! Jag törs knappt dricka kaffe vid datorn. Gick en datorkurs en gång för ca. 100år sen, och vi fick inte ens ta in fika i samma rum som datorerna. Vet inte om det är såååå farligt, men man ska väl inte vattna tangentbordet iallafall. Är det nån som har råkat ut för något missöde vore det bra att veta.
Yin o Yang
03-03-2005, 08:11
Vattenkannan har jag koll på, liksom det mesta i vårt hus  . Koll har däremot inte min gubbe  . Han tror att allting ligger överst och längst fram  ! Igår hade han letat i timmar efter en tröja, svor långa ramsor när jag kom hem för han trodde jag gömt den. Gissa vem som hittade den direkt  , jo jag. Den låg inte överst, men exakt där den blev lagd när den tvättats senast  .
Vattenkanna - en i varje rum numer, fungerar ganska bra. Försöker hålla samma princip med saxar, dvs en på varje "klipp-plats" Vattenkannors förmåga att försvinna är ingenting jämfört med saxars. Jag lovar, hos mej finns speciella saxtomtar som rövar bort dom när jag vänder ryggen till
de där me saxar e sant jag tror att de e för att dom de fackto har två ben o går själva o galgar ser man ju dom e oftast som flyttfåglar för öppna din garderob o kolla o läs vad de står på galgarna de finns alla möjliga namn på dom konstigt va pennor försvinner också hela tiden ag får verkligen leta då jag ska skriva upp något men va de gäller pennorna så skyller jag just nu på katterna nycklar o mobiltelefon o den vanliga trådlösa tillhör objekten som inte stannar kvar där man lägger dom ,,,eller om d ee så att dom just gör det man borde kanske vara mer diciplinerad,,o om man va de så skulle mina vänner inte behöva ringa tio signaler innan jag svarar för de måste dom det brukar ta så lång tid innan jag lokaliserat telefonen
Airamya
03-03-2005, 13:07
Det som alltid försvinner hemma hos mig är potatisskalaren. Och han dyker aldrig upp igen heller utan jag blir ständigt tvungen att köpa en ny (Ja, det är en 'han', han heter Jonas...).
Mia, zon 3
03-03-2005, 13:27
Tänker inte ens börja den långa berättelsen om min käre oäkta hälft och allt vad nycklar, mobiltelefoner, vantar etc heter.... Jag har satt gränsen vid att han INTE får låna mina när hans är borta, för då försvinner de med....
Vattenkanna ja - jag har span på en som min pappa har i sitt växthus. En sån där som man har som en ryggsäck, tror den rymmer 8 liter eller så. Sedan vattnar man med en slang med munstycke, som även kan ställas in på spray-funktion. Jättebra! Hänger den på ryggen vore det väl 17 om man kunde tappa bort den! Och så slipper man det jag hatar - att fylla på så förb-skat ofta. Hade en 10-liters inomhus förr, men då fick man ju ont i ryggen.... Svårt att vattna i småkrukorna också.
CITAT (Mia @ zon 3,03-03-2005, 13:27) Tänker inte ens börja den långa berättelsen om min käre oäkta hälft och allt vad nycklar, mobiltelefoner, vantar etc heter.... Jag har satt gränsen vid att han INTE får låna mina när hans är borta, för då försvinner de med....
Vattenkanna ja - jag har span på en som min pappa har i sitt växthus. En sån där som man har som en ryggsäck, tror den rymmer 8 liter eller så. Sedan vattnar man med en slang med munstycke, som även kan ställas in på spray-funktion. Jättebra! Hänger den på ryggen vore det väl 17 om man kunde tappa bort den! Och så slipper man det jag hatar - att fylla på så förb-skat ofta. Hade en 10-liters inomhus förr, men då fick man ju ont i ryggen.... Svårt att vattna i småkrukorna också. verkar vara e super bra grej den där o ha på ryggen sån vill jag ha på landet
*Felix matte*
03-03-2005, 14:09
ninnisky
03-03-2005, 15:22
Jag brukar inte ha problem med vattenkannorna, men fjärrkontrollen till tvn brukar försvinna. Hittade faktiskt den i kylen häromdagen...
CITAT (Fredi @ 03-03-2005, 16:55) Jag brukar inte ha problem med vattenkannorna, men fjärrkontrollen till tvn brukar försvinna. Hittade faktiskt den i kylen häromdagen... Där har jag hittat en termos full med varmt kaffe, efter att ha letat mig fördärvad och jag satt på en kanna till förstås!!  ...och vattenkannorna flera gånger. Alla vi som lider att liknande åkommor får bli medlemmar i: Tankspriddas riksförbund!!Mvh Fenja
Sulawesii
03-03-2005, 18:36
Kanske skulle ta och bli medlem!
En sån där vattenkanna skulle jag också vilja ha.
CITAT (Sulawesii @ 03-03-2005, 18:36) Kanske skulle ta och bli medlem!
En sån där vattenkanna skulle jag också vilja ha. medlemssskapet kräver inget iallafall inte va jag minns
CITAT (oldwolfie @ 03-03-2005, 18:02) DÅ är man en fullvärdig medlem minsann!! Mvh Fenja
gammelnalle
03-03-2005, 19:44
vadå vattenkanna ??? plånbok och nycklar... DET MÅSTE finnas en bullerande (Poletergeist) som lägger rabarber på dessa ting... men KONSTIGT nog lämnar han/hon/den alltid tillbaka den... fast på de mest märkliga ställen... trots att jag alltid har kaos runtomkring mig.....  brukar jag kunna hitta allt som jag har i kaoset... men plånboken och nycklarna... de bara är väck... vattenkanna.... det går ju vattna tonaterna ur en bleckburk....
*Felix matte*
04-03-2005, 07:58
CITAT (ninnisky @ 03-03-2005, 15:22) De fanns att köpa på Jysk...kostade under tjugolappen/st
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|