Zaz
Sådärja, nu är mina handledare roliga igen.

De hävdar att vi ska göra "datapresentationer" a la Powerpoint (alltså visa databilden som en OH-projektion) men i programmet InDesign. Problemet är bara att InDesign, (så vitt jag vet, har inte använt det alls ännu) används för att göra papperpostrar - inte bildspel/föreläsningsmaterial. Någon som har en susning om InDesign faktiskt kan användas som PowerPoint eller om det finns nåt annat Adobeprogram som man kan använda istället?

*trött på allt schabbel*
elleave
Kan ta reda på det.
Än så länge/vad jag vet så använder vi Indesign till att framställa trycksaker, montera ihop olika dokument och sånt.
elleave
Min lärare såg ut som ett ? når jag frågade om presentationer i Indesign. Han sa att det kanske fanns några väl undangömda funktioner men inget som han hade sett.

Om det fanns några andra powerpoint-program visste han inte men rekomenderade adobe.se

Menade även att nästan alla använder just powerpoint nu.

ohmy.gif
Jejja
Jag håller just nu på att försöka lära mig InDesign och har ett helt gäng böcker hemma. Men jag hittar inte i någon av dem att man skulle kunna göra ett bildspel typ powerpoint...

Jag kom just på ett litet tips. På Grafiskt forum kan man hitta en hel del hjälp om InDesign, särskilt i forumet "Grafisk formgivning". Se om du hittar nåt där.
Zaz
Grafiskt forum verkar jättebra! smile.gif
..och som jag misstänkte så var det schabbel från lärarnas sida, trots noggranna instruktioner att det var InDesign vi skulle använda så menade de egentligen PowerPoint... jag blir så trött...

...däremot hann jag göra min presentation i InDesign och lärde mig det på kuppen! Så inget ont som inte har nåt gott med sig! biggrin.gif

..framöver ska jag gå lite kurser i Photoshop, InDesign, Illustrator och CAD, så det kan hända det dimper ner lite mer frågor här då... blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon