|
Full version: Vår i luften?
Eva i Skåne
02-03-2005, 07:18
Så här ser det ut utanför mitt köksfönster nu på morgonen  och luften är tjock av snöflingor. Jag tycker det är Vintern har sin tid, men mars är en vårmånad. Ska vara åtminstone.  Nä, jag återgår till idet, åtminstone för några timmar.
råse-marie
02-03-2005, 07:47
Men jag tycker det ser härligt ut Hos oss är det 21 grader kallt idag .......brrr. och jag som sa att vi skulle ut och ta en promenad efter som vi legat sjuka ett bra tag . Vet inte om jag har lust med det Det blir nog vår om ett par dagar ...först måste det vara SPORTLOV
Usch Eva så mycket snö ni har!  Här är det circus 5 cm, men vi har kallt -17 nu på morron. *hutter!!* Sportlovet tog slut i vintras, nu ska det vara vår!
Lady Hamilton
02-03-2005, 08:20
Här har vi bara hälften så mycket snö men -26 på morgonen
Ingen vår i sikte ännu
wolkenkrabber
02-03-2005, 08:23
-22 grader kallt här så det r'cker o blir över, får at och fly till stockholm i helgen
*Felix matte*
02-03-2005, 08:24
Ser ju ut som det gjorde hos mig 20 december...vi fick en halv meter snö på ett dygn. Nu skiner solen och termometern visar -11,7
TeliaNet
02-03-2005, 08:24
är det inte i mars/april som gatsoparmaskinerna städar efter vintern? på fredag blir det varmare har jag hör ryckte om. inga frostfria nätter i sikte på minst 2 månader.
Lars-Olof Arvids
02-03-2005, 08:47
Felix matte, du har rätt så precis samma temperatur som vi här nere i Bohuslän nu på morgonen! Snö har vi också så det räcker och blir över, även om det är strålande sol idag. I morgon åker jag till Tyskland med Malmö akvarieförening - är det kanske där våren är?
Olle
Ingen vår här heller,men inte så kallt -6°nu och lite snöfall.vi har mellan 30 och 40cm snö nu.Det ser ut att blir lite ljusare,solen är kanske på G.Nu tittar den fram,solen alså. så här ser det ut utan för mitt fönster i dag.  Häcken i bakgrunden är grannens,gatan emellan syn knappt.
anna_rispan
02-03-2005, 10:03
Jag har alltid sagt att Sverige har sex månader vinter, (blä). det spelar ingen roll vad vi vill med månaderna. O en del har ju sportlov den här veckan så de är väl glada för vädret kan jag tänka.
Jag brukar säga att Norrland har nio månaders vinter... Räknar inte med vår här uppe ännu på ett par -tre månader, hade f.ö. -24,5° här i morse.
Vargavinter... I Tyskland är det snö. (Stuttgart) Bara så du vet Olle
men oj vad de e vackert o ingen slask e de o när sen värmen kommer kanske de går fort för de e ju såhär vi vill att vintern ska vara va o inte ett evigt slaskande i gråväder me blötasaltpajjade stövlar så jag njuter i fulla drag  o kung bore får skogsfolket o klä sej vackkert me
Eva i Skåne
02-03-2005, 10:26
Visst, jag vill också ha sån vinter. I december, januari och februari, men inte att det börjar i slutet av februari
Åland just nu har -7,4, i natt sjönk det under 20... Det enda människovärdiga just nu vore att få gå i ide! Mulle
Lars-Olof Arvids
02-03-2005, 11:22
Och jag som hade tänkt möta våren!  Stuttgart ligger bra mycket längre ner än området jag ska till. Jag ska åka runt i trakten av Köln-Dortmund-Duisburg där några av Europas största och bästa akvarieaffärer ligger. Dessutom besöka Kölns zoo och akvarium som verkligen är sevärt, även för "icke-akvarietokar" om ni skulle ha vägarna åt det hållet. http://www.zoo-koeln.deOlle
fruberglund
02-03-2005, 11:32
På fredag ska det bli 0 grader och regn här, inte så väldans kul det heller. Då får man väl hålla sig inne så man inte halkar på isgatorna ute Idag skiner solen så fint  Då blir man riktigt glad och får vårkänslor även om snön ligger tjock...så himla länge dröjer det ju inte nu
kristerh
02-03-2005, 11:35
CITAT (fruberglund @ 02-03-2005, 11:32) På fredag ska det bli 0 grader och regn här, inte så väldans kul det heller. Då får man väl hålla sig inne så man inte halkar på isgatorna ute  jag tar nog hellre det än den här förb kylan krister
Jag tar också tusen gånger hellre 0 grader!!!! Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|