Full version: Sen vår!
Monica M zon 4
http://www.expressen.se/index.jsp?a=249279

Hoppas dom har fel! Jag vill ha vår nuuuuu! sad.gif
Irene_L
Jag vill också ha vår!!!
Typiskt om våren ska bli sen i år sad.gif
Efersom vi har fått vårat hus nu så är jag ju jättenyfiken på vad det finns för växter trädgården. rolleyes.gif
Hoppas i alla fall att solen fortsätter att skina. Det känns bättre då wub.gif
mvh
Irene
kristerh
Nej!! jag vill ha vår nu, imorse hade vi -23,5, jag kommer inte ihåg när vi hade en så kall vinter i stockholmstrakten unsure.gif igår hade de -30 i norrtälje, jag blir lite orolig over hur våra plantor klarar denna köldknäpp wink.gif
iofs har vi rätt mycket snö men... kanske mördarsniglarna o fästingarna rensas ur lite wink.gif
krister
renate
Här nere var det "bara" -8° i morse,men det har kommit ytterligare några cm snö dvs. snöskottning igen! rolleyes.gif
kerstin z5-6
Jag börjar bli trött på - 30-34 .. nu i tre dygn .. håret står rakt opp
pga all statisk elekticitet o torr luft wacko.gif
cic
Med risk för att få ovänner.. men jag tycker att det är lite kul och spännande att för en gångs skull få uppleva kyla och vinter. Jag tycker det är fint med snö som gnistrar, gillar knarret under skorna och jag blir glad av att se barn som åker pulka.

Självklart fryser jag om näsan och längtar till våren, men vi vet ju att den kommer! Kanske uppskattar vi den ännu mer efter en sån här vinter..?
amaira
Jag håller med dig cic wub.gif .

Jag längtar också till våren - men allt har sin tid, och just nu är det inte vårtid. Det kommer, det kommer. wub.gif
mulle
Gå in på www.smhi.se och läs om köldrekorden...
Det SKA inte vara så här kallt nu!
Mulle
Caprice
Tyckte jag läste alldeles nyss att våren skulle bli ovanligt tidig i år...

Det kanske jämnar ut sig då, den kommer när den ska..? smile.gif

Fast jag håller med, det finns ju en viss vårlängtan, om man säger så..

// Jag börjar bli trött på - 30-34 .. nu i tre dygn .. håret står rakt opp
pga all statisk elekticitet o torr luft // laugh.gif

Caprice
amaira
CITAT (mulle @ 02-03-2005, 12:04)
Det SKA inte vara så här kallt nu!

Sen när började vädret följa regler?? laugh.gif laugh.gif

Nä, ska inte vara elak. Värmer dig med en sån här:
*Felix matte*
Vi har tack o lov bara 3,2 minusgrader just nu smile.gif
Dzad
-23 på morgonen och -2 i solen på dagen... stor skillnad...
Väldigt märklig vinter det här. Åtminstone i mina trakter.
Väldigt lite snö har det varit och varmare än vanligt utan riktiga kalla vinterdagar hela vintern lång, ända fram till mitten av februari... då kör den här märkliga -20-slutvintern igång!
Det år så att man kunde tro att herr vinter glömde bort sig och slumrade för att helt plötsligt vakna panikartat upp för att använda alla de krafter som sparats för att ge oss en riktig vinter nu istället. smile.gif
Kathy
Brrrrrr.......mars och fortfarande vargavinter i Stockholm.
Bilen ser mer och mer ut som en is-snöhög.....fast med hjul då.

Vart är våååren??? sad.gif
Sulawesii
Jag hade faktiskt vårkänslor när jag cyklade till jobbet i morse smile.gif . Solen sken ju så!! Att det var 14,6 minus påverkade inte känslorna ett dugg. Tyckte att det var såååå mysigt.
lisselbo
Fick ett SMS av en arbetskamrat i morse. 05,20 pep mobilen. Stod att läsa:
god morgon, klockan är 11,20, ligger vid poolen........ Hon befinner sig i Thailand. Skickade som svar: God dag, minus 26 grader. Brrr
Snöflinga
Var årstid har sin glädje, jag är glad att leva i ett land med årstidsväxlingar tongue.gif Följa den första spirande plantan, se den slå ut i full fägring för att sedan vissna och sova under snötäcket för att sedan sticka upp när vårsolen lyser...

Visst kan de två första vintermånaderna kännas lite tunga emellanåt,
Men nu är vi inne i Mars och man anar våren..... Även om det är 16 grader minus så värmer solen och det droppar från taken, dagsmeja kallas det ja.

Man blir så glad att det kvillrar i magen smile.gif Har börjat göra en planering över trädgård och balkong som saknar motstycke, det skall bara välla ner och slingra sig, stora och små frodiga blommor skall lysa, hängande jordgubbar och smultron, tomater, luslös dill som bildar doftande kronor både till kräftor och ringblommebuketter rolleyes.gif

Åh, vad fint det skall bli...... blir lycklig bara jag tänker på det biggrin.gif biggrin.gif
Vaddå, andra somrars vedermödor..... asch........
Dzad
Tycker det är besvärligt med vintern mest i december och delvis januari och november... Då är våren så långt borta och himlen är inte blå och det är inte soligt fastän det egentligen är molnfritt...
Men nu i mars är vintern som bäst! Dags att njuta av vintern så länge den är här... snön gör ju det ännu ljusare! Undrar just om april då snön lyser med sin frånvaro kommer att kännas lika trevlig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon