Caprice
Det här om Easyplant är ju verkligen en följetång..

Nu har tidningen Koloniträdgården gjort en test utav just Easyplant...
Ni vet, företaget med de otroligt vackra bilderna... wink.gif

Så här tyckte de...:

1: Paketet var på väg en vecka innan det kom till kunden vilket naturligtvis ledde till att flera plantor dött under tiden...
2: Plantorna är väldigt små med liten rotklump med tillhörande jord i leveranspaketet, så uttorkningsrisken är stor ...
3: Företaget är väldigt svårt att nå via tele. Via mail får man dock svar.
4: Ersättning leveras i form av tillgodocheckar, vare sig man vill eller ej...
5: Många växter blommade sent på säsongen och inte alls så frodigt som utlovats i vårt klimat.

Vill påpeka att jag själv aldrig handlat ifrån dem...

Caprice
kristerh
jag måste haft en jädrans tur varje gång jag köpt av dem wink.gif käner inte igen mig,
punkt 3.
vet jag inte, har alltid haft mailkontakt med dem om det skulle vara nåt.
punkt 4.
är rent felaktig, man får ju välja om man vill ha checkar eller dra av på fakturan.
krister
Caprice
Jag tycker nästan synd om Easyplant, så mkt spott & spe som de fått...

Nästan så man skulle köpa något, just för att se om de är så "hemska" som det verkar... unsure.gif

Caprice
Christer i Falköping
Eftersom en majoritet av dem som köpt av dem verkar vara missnöjda, är det inte speciellt synd om dem. Det är ju bara för dem att bättra sig! Dessutom gör man ju ingen nytta genom att tröstköpa av dem, då lär de sig ju inget.
Christer.
Lady Hamilton
CITAT (Caprice @ 02-03-2005, 13:28)
Det här om Easyplant är ju verkligen en följetång..

Nu har tidningen Koloniträdgården gjort en test utav just Easyplant...
Ni vet, företaget med de otroligt vackra bilderna... wink.gif

Så här tyckte de...:

1: Paketet var på väg en vecka innan det kom till kunden vilket naturligtvis ledde till att flera plantor dött under tiden...
2: Plantorna är väldigt små med liten rotklump med tillhörande jord i leveranspaketet, så uttorkningsrisken är stor ...
3: Företaget är väldigt svårt att nå via tele. Via mail får man dock svar.
4: Ersättning leveras i form av tillgodocheckar, vare sig man vill eller ej...
5: Många växter blommade sent på säsongen och inte alls så frodigt som utlovats i vårt klimat.

Vill påpeka att jag själv aldrig handlat ifrån dem...

Caprice

huh.gif Ja jag köpte också ifjol............................

1. Enligt min datering på följesedeln tog det 2 dagar. (Fick lev 1/4)
3. Vad jag minns kom jag fram på telefon tämligen omedelbart.
4. Fick välja nyaplantor eller avdrag på inbetalningskort
5. Mina Lobelior o pelargoner var INTE speciellt sena (Zon 4-5)

ohmy.gif

Men detta ämne har vi nu kört flera varv, så de börjar vara uttjatat
Men vi kan konstatera att vi alla har lite olika erfarenheter
Den som vill prova att köpa gör som den vill rolleyes.gif

sleep.gif Jag har beställt lite i år
Caprice
Håller med om att det är lite tjatigt om Easyplant....

Å andra sidan tycker jag att hela historien känns konstig.. Om de är så usla, hur kan det då komma sig att de överlever..?

Massiv reklam...?

Hursomhelst, testresultaten ligger nu på Odla.nu startsidan...

Det tycker i alla fall jag är bra..! wub.gif

Caprice
kristerh
CITAT (Christer i Falköping @ 02-03-2005, 19:14)
Eftersom en majoritet av dem som köpt av dem verkar vara missnöjda, är det inte speciellt synd om dem. Det är ju bara för dem att bättra sig! Dessutom gör man ju ingen nytta genom att tröstköpa av dem, då lär de sig ju inget.
Christer.

Majoritet? jag har fått den uppfattningen att några har handlat resten lever på skrönor tyg jag har en bekant, min granne osv har handlat..
jag har iallafall handlat av dem i flera år och är nöjd rolleyes.gif wub.gif
krister
Christer i Falköping
Ja, annars hade du väl inte handlat av dem laugh.gif
Ser fram mot din rapport om hur plantorna är när de kommer och hur de utvecklas under sommaren.
Christer.
kristerh
CITAT (Christer i Falköping @ 03-03-2005, 14:19)
Ja, annars hade du väl inte handlat av dem laugh.gif
Ser fram mot din rapport om hur plantorna är när de kommer och hur de utvecklas under sommaren.
Christer.

Jag lovar att komma med rapport.
krister
lilla mamma
Jag har aldrig handlat av dem mer än "fönstershoppat" i deras katalog.

Jag handlar mest direkt över disk och från Wexthuset.
impecta är bra på fröer och om Easyplant är bra eller dåligt, ja det är upp till var och en. tänk, de gånger man kommit hem och funnit sköldlöss på de nyinköpta kaktusarna. Inte kul. mad.gif

Men allting löser sig sa gubben som sket i badkaret , tihi
Anita tongue.gif
Eva i Skåne
Eftersom företaget finns kvar år efter år så måste det nog finnas betydligt fler nöjda än missnöjda.

Oavsett vad det handlar om så brukar missnöje alltid framföras, men folk i allmänhet är kanske inte lika kvicka till att berömma.
Krister kan ju då inte räknas in bland "folk i allmänhet" rolleyes.gif smile.gif
Lady Hamilton
Det finns en annan aspekt på det hela..............
Sånna som jag t.e.x. som bor i "vildmarken" o inte har tillgång till samma utbud som många av er andra
(har 7-15mil till närmaste ställe om jag ska kunna välja mellan olika butiker/utbud)
Om det inte finns just DEN DAN jag är där "blir jag utan"
Visst, jag kan odla själv. Men om jag vill ha "just den där" då är det mycket lätt för mig att lockas att köpa på postorder o få det hem till dörren.
Vad gör det om någon planta är dålig när jag får t.e.x. 40st eller 10st.
Valet för mig kan vara att "bli utan".
Och det KAN ju komma HELT FELFRIA plantor också.
Och jag personligen tycker inte att easyplant är dyr på sin plant.
Men återigen vi är väldigt olika som personer o var och en utgår från sin egna situation.
Men för det tycker jag att ALLA vi har rätt att uttrycka våra åsikter när någon här frågar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon