Psykofarmaka
Upptäckte idag att min pellisar har fått fler små söta blad än de där hjärtbladen. Så jag for i väg till Granngården för att köpa jord. Fick med mig en säck av Weibulls Blomjord. Väl hemma när jag skulle börja plantera om från såjord till vanlig jord......så kom jag på att det kanske ska vara planeringsjord, eller?

Är det helknasigt att sätta plantorna i blomjorden ?
kerstin z5-6
Planteringsjord o blomjord är eg samma sak - dock lite exklusivare jord som du valt åt dina pellisar -blomjord brukar vara aningen dyrare o bättre näring i -smile.gif
Dina pellisar kommer att tacka dej ! Vänta 2.-3 v innan du börjar gödsla dem laugh.gif
Psykofarmaka
Åh va skönt att det inte var en katastrof biggrin.gif smile.gif

Nu vill de alltså gotta sig i den där jorden, utan platshuva i sådär 15-20 grader och massvis med ljus...eller rolleyes.gif ??
Margith
Exakt! biggrin.gif
Låt de gotta sig i bra jord, sätt inget över dem och ge dem massor med ljus! biggrin.gif biggrin.gif
Vad gäller temperaturen, så är 15-20 helt OK smile.gif
Alltså ingen katastrof, utan tvärtom!
Lycka till!
Margith
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon