Full version: Lappland?
Ciczi
Hejsan alla!

Så här på Sydkusten tror man inte sina ögon när man ser mängden snö. Jag har ca 30-40 cm och än har det inte slutat. Det enda negativa är att det blåser så för.... mad.gif. Bussar på vissa sträckor är inställda och folk varnas för att ge sig ut på vägarna.

I måndags när jag gick på eftermiddagsskiftet tittade jag till trädgården och såg att krokusarna var på god väg att öppna sig. Två timmar senare var Trelleborg med omnejd inneslutet i ett enda snökaos. sad.gif

Trots all snön var jag tvungen att ta mig till affären för att handla. På vägen såg jag en konstig "grej" i snön.

Så märkligt snön kan falla. laugh.gif laugh.gif

Ciczi

Förresten, det finns fler bilder på ett snöigt Trelleborg i mitt album "Snö".
Airamya
Nämen?!... laugh.gif laugh.gif wub.gif
Irene_L
Oj då!!!! laugh.gif tongue.gif wub.gif
mvh
Irene
amaira
CITAT (Airamya @ 02-03-2005, 18:54)
Nämen?!... laugh.gif laugh.gif wub.gif

Instämmer.

Kunde inte säga det bättre själv sleep.gif .

Fina bilder du har i albumet wub.gif .
Fenja
Ett meddelande från yttrerymden?! Har du ringt tidningarna? laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Airamya
Det kanske är ett piktogram? Ni vet, såna där formationer som man kan hitta i sädesfält, fast gjort i snö? hehe tongue.gif
*Felix matte*
Måste hålla utkik om det kanske finns liknande här också tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
renate
Tänk så det kan går. tongue.gif
Fina bilder.
stennie
Var finns det...Måste få se detta mysterium i verkligheten biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
KURT
CITAT (ciczi @ 02-03-2005, 18:50)
På vägen såg jag en konstig "grej" i snön.

Så märkligt snön kan falla. laugh.gif laugh.gif

Ciczi

Förresten, det finns fler bilder på ett snöigt Trelleborg i mitt album "Snö".

När det är mycket kallt kan det bildas luftskikt med mycket olika temperatur, då kan det bildas virvelvindar (som en liten tornado).
amaira
CITAT (KURT @ 03-03-2005, 06:28)
När det är mycket kallt kan det bildas luftskikt med mycket olika temperatur, då kan det bildas virvelvindar (som en liten tornado).

Jag är också övertygad om att det finns en naturlig förklaring!! rolleyes.gif
Är inte så mycket för "vidskepelse" sleep.gif .
amaira
Det mystiska fenomenet tycks sprida sig uppåt i landet ohmy.gif ohmy.gif !

Det här fann jag på Mälarens is igår.

*förstår ingenting* sleep.gif

Det tycks vara en större variant av det du fann, Ciczi. Den här tycks kunna ses från rymden rolleyes.gif .
I alla fall från flygplanen som far över?
Airamya
Absolut piktogram! Det finns ju folk som forskar på de där sädesfälts-mönstren, vi borde kanske kontakta dom?
netaave
Hur går det med palmerna i Trelleborg nu då det är så mycket snö?
Vi var där i påskas och jag blev så imponerad av det färggranna påskträdet mitt för terminalen. Är det någon som knyter i tygremsorna varje påsk?
Ciczi
CITAT (netaave @ 04-03-2005, 17:16)
Hur går det med palmerna i Trelleborg nu då det är så mycket snö?
Vi var där i påskas och jag blev så imponerad av det färggranna påskträdet mitt för terminalen. Är det någon som knyter i tygremsorna varje påsk?

Hej netaave!

Jo palmerna i Trelleborg mår säkerligen toppen i sitt trevliga växthus (norr om staden). De brukar få komma ut i juni. biggrin.gif Då vet man att det är sommar på riktigt. Palmerna är hämtade från Alicante i Spanien.
Appropå påskträdet. Jo visst är det några som sätter upp remsorna varje år. Det är en fröjd för ögat. biggrin.gif
I Trelleborg har vi en fantatisk trädgårdsmästare som gör fantastiska arrangemang varje år. wub.gif wub.gif

Ciczi
netaave
Jaha där ser man, en av damerna på turistbyrån sa att palmerna stod ute året om, vikarie? Eller? biggrin.gif
Ciczi
Säkerligen en vikarie. Några palmer har vi inte ute för närvarande. De skulle dö av frosten. sad.gif

Fast vem skulle inte vilja vara palm. Bo i ett varm och gosigt växthus när vintern och snålblåsten rasar utanför och bara vara ute på sommaren när det är varmt. laugh.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon