|
Morrn da! Betyder: "Gomorron mina vänner!" Nu är vargavintern slut för denna gång, och - alla vårälskare - nu går det mot varmare tider. Hoppsan, glömde Österlen, Sverige är långt och det gäller att inte glömma våra sydligaste breddgrader när vi pratar vinter... Nu har jag säkert glömt restsen av Sverige också, men ni får fylla på dagsrapporterna själva. Här har frostrosorna på fönsterglasen dragit sig tillbaka, även fast det fortfarande är minus ute. Månen är precis halv, och det ser ut att bli ännu en vacker dag, dock utan "kylan". I nästa vecka kommer tövädret, det har de sagt på TV och det som sägs på TV är ju alltid sant  . Önskar er alla en jättefin dag!!! Gå ut och lyssna på fåglarna, sen när dagen kommit!!! Även igår sjöng och kvittrades det i alla buskar och träd här. Kyla eller inte, ljuset talar om att det är VÅÅÅR på gång!  Och små fågelhjärtan börjar picka lite extra fort... Som avslutning hälsar istapparna på min veranda god morgon. Månen vinkar också lite på avstånd. (Fotat för en halvtimme sen ungefär.)
*Felix matte*
03-03-2005, 07:40
Gomorron från soligt norr. Ha en riktigt bra dag allihopa. nu är dags för dagens träningspass
CITAT (Felix matte @ 03-03-2005, 07:40) nu är dags för dagens träningspass Hälsa motionscykeln från mig
Bjäbban
03-03-2005, 08:51
Blää! Insnöad för tredje dagen i rad... Och mänskan pratar om vår # gråter#
Airamya
03-03-2005, 09:23
Gomorron, Gomorron, Gomorron! Underbar dag idag! Men jag måste erkänna att jag haft en underlig natt... jag drömde om er här på Odla. Vi var alla samlade i ett jättestort hus och alla var djur, förutom Adrian som var en ängel. Och alla hade namnskyltar på sig men de behövdes inte, man visste automatiskt vem som var vem ändå och alla bar omkring på varsin rosbuske, med rötter o jordklump o allt... Jag måste nog försöka skära ner på mitt 'odlande' på nätet....
kerstin z5-6
03-03-2005, 09:25
CITAT (Bjäbban @ 03-03-2005, 08:51) Blää! Insnöad för tredje dagen i rad... Och mänskan pratar om vår # gråter#  *Såja, såja...* Din dröm Airamya, var inte svår att tolka. Så som vi kastat oss över "ängeln Adrian", med våra djuriska drifter  . Nä, inte skära ner!  Det här lovar ju gott  .
CITAT (Airamya @ 03-03-2005, 09:23) jag drömde om er här på Odla. Vi var alla samlade i ett jättestort hus och alla var djur, förutom Adrian som var en ängel. Och alla hade namnskyltar på sig men de behövdes inte, man visste automatiskt vem som var vem ändå och alla bar omkring på varsin rosbuske, med rötter o jordklump o allt... Jag måste nog försöka skära ner på mitt 'odlande' på nätet.... nä skär inte ner skriv o berätta istället solklar sortering av fakta inkommna underdagendröm hihi men attans skojjig Felix Matte har du döpt din cyckel ännu en så kärvänlig cyckel måste ha ett namn HOJJAN kanske
Godermorgon från "Vänliga Västmanland" (våra turistbroschyrers klämkäcka beskrivning  ) - 11 grader just nu. Soligt, gnistrigt. Har varit ute på långa promenader flera dagar i rad, det är toppen bara man får på sig tillräckligt med kläder, ju! Väntar ivrigt på min frö-leverans från Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik Ha en skön dag, allihopa!
fruberglund
03-03-2005, 10:17
CITAT (Airamya @ 03-03-2005, 09:23) Gomorron, Gomorron, Gomorron! Underbar dag idag! Men jag måste erkänna att jag haft en underlig natt... jag drömde om er här på Odla. Vi var alla samlade i ett jättestort hus och alla var djur, förutom Adrian som var en ängel. Och alla hade namnskyltar på sig men de behövdes inte, man visste automatiskt vem som var vem ändå och alla bar omkring på varsin rosbuske, med rötter o jordklump o allt... Jag måste nog försöka skära ner på mitt 'odlande' på nätet.... Klassas det som en trädgårdsMARDRÖM eller
Bjäbban
03-03-2005, 10:54
CITAT (amaira @ 03-03-2005, 09:32) CITAT (Bjäbban @ 03-03-2005, 08:51) Blää! Insnöad för tredje dagen i rad... Och mänskan pratar om vår # gråter#  *Såja, såja...* Din dröm Airamya, var inte svår att tolka. Så som vi kastat oss över "ängeln Adrian", med våra djuriska drifter  . Nä, inte skära ner!  Det här lovar ju gott  . Har pricis varit ute....snö ända upp till midjan och mer verkar vara på väg.... # gråter igen#
CITAT (Bjäbban @ 03-03-2005, 10:54) Har pricis varit ute....snö ända upp till midjan och mer verkar vara på väg.... # gråter igen# Upp med hakan!  Det är nog inte så illa som du tror, det är nog bara du som har ovanligt korta ben. *skojar...* I morse var här minus tjugo komma nio grader - säger bara det, nästan 21 grader!  Förstår inte vitsen med så kallt...
CITAT (amaira @ 03-03-2005, 06:37) Nu är vargavintern slut för denna gång  Hmmm....
God middag får jag väl då säger.Efter den kallaste natten denna vintern här hos mig(-20,8°)kommer en strålande vacker dag.Solen lyser,katterna springer ut och in genom kattluckan och i växthuset är det 15°plus.Ute har jag -4° nu.Nu ska jag tar en promenad med hunden i det härliga vädret. Jag tror våren är på G.Har en bra dag alla odlavänner.
Morr´n a morr´n a dere!! 22,8 minus utanför växthuset inatt...vilket betyder att det dröjer ännu en tid innan jag värmer upp det ja.... Jag vill ha VÅÅÅR här nu.......
CITAT (Berith @ 03-03-2005, 11:21) I morse var här minus tjugo komma nio grader - säger bara det, nästan 21 grader!  Förstår inte vitsen med så kallt... Vitsen med det hela är kanske att ni där söderöver behöver få mördarsnigelbeståndet och fästingbeståndet decimerat litegrann...
Blomstertanten
03-03-2005, 14:08
CITAT (Betty @ 03-03-2005, 13:50) CITAT (Berith @ 03-03-2005, 11:21) I morse var här minus tjugo komma nio grader - säger bara det, nästan 21 grader! :o Förstår inte vitsen med så kallt... Vitsen med det hela är kanske att ni där söderöver behöver få mördarsnigelbeståndet och fästingbeståndet decimerat litegrann...  Ok, det får va kallt ett par dagar till !
CITAT (Blomstertanten @ 03-03-2005, 14:08) CITAT (Betty @ 03-03-2005, 13:50) CITAT (Berith @ 03-03-2005, 11:21) I morse var här minus tjugo komma nio grader - säger bara det, nästan 21 grader!  Förstår inte vitsen med så kallt... Vitsen med det hela är kanske att ni där söderöver behöver få mördarsnigelbeståndet och fästingbeståndet decimerat litegrann...  Ok, det får va kallt ett par dagar till !  Om det hjälper,ok då.Men inte -20°
det vore ju superduper om fästingarna dog ut helt o hållet
CITAT (oldwolfie @ 03-03-2005, 17:59) det vore ju superduper om fästingarna dog ut helt o hållet *hoppar jämfota av glädje!!* yes! yes! yes! det vill jag också!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|