Full version: Rudbeckia "Magnus"
fruberglund
Finns den som frö?

Har inte hittat den på någon fröfirma än.

Vill så gärna ha den smile.gif
Ullet
Jodå, kolla inne på Rara Växter, dom hade flera olika Rudbeckior nrä jag beställde min doubel decker.
fruberglund
Har redan kollat där och hittade ingen. Men det kanske var slut sad.gif
Fenja
Här finns: Rudbeckia 'Magnus'. Det är den femte nedifrån.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Jelitto har den alltid .... vanlig . com adress
fruberglund
Ahhh, ännu några fröfirmor smile.gif

Vad ni är goa...försöker ni ruinera mig eller? Det går ju inte att beställa bara 1 påse fattar ni väl biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

Näpp, dessa två dög inte, alldeles för dyr frakt tycker jag. Så letar jag hellre på stan efter den.

Odlas frakt tycker jag är rimlig, 20 kr eller så förskottsbetalar jag hellre. Postförskott är alldeles för dyrt sad.gif
fruberglund
Tja, ok då, fröer.nu kostade 45 spänn i porto.

Fast det blir för dyrt för bara Magnus, vad ska jag köpa mer tycker ni biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
evelina
Visst är det jättekul och dra upp fröer men du kan ju köpa en färdig planta också om du bara ska en Magnus. Det blir ju inte lika dyrt. smile.gif
fruberglund
Hehe, det blir det ju för man kan ju inte bara köpa EN planta, det fyller ju inte ut något i rabatten.

Köper man fröer så får man ju kanske 30 plantor på en gång för en bråkdel av pengarna och jobbet är ju så roligt också smile.gif
Betty
L:a Fiskaregatans Trädgårdsbutik har också 'Magnus', de tar 25:- i porto vid fröbeställning. Länk

Här får du en intressant länk.
:-)
kerstin z5-6
Dyr frakt ??? Jaha, du kom inte upp i 40 euro på Jelitto ..konstigt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Du är väl lite sent ute nu , tror de flesta här hunnit beställa därifrån redan , du får väl annonsera ditt intresse nästa år -för smabeställning -jag utgår ifrån att det är flera här som beställer från dem o gärna tar xtra best så DE kommer upp i rätt summa smile.gif
fruberglund
CITAT (Betty @ 04-03-2005, 10:49)
L:a Fiskaregatans Trädgårdsbutik har också 'Magnus', de tar 25:- i porto vid fröbeställning. Länk

Här får du en intressant länk.
:-)

Jag hittade inte Magnus på Lilla Fiskaregatans. Jag hade redan den intressanta länken smile.gif Satt och kollade igenom igår.

Ja, Kerstin, jag var nog lite sent ute, jag har ju precis blivit "frö-biten". Men nästa år...då du biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Betty
Gå in på Frö i listen till vänster. Skriv magnus som sökord i sökrutan. Då kommer den upp! smile.gif

Echinacea
Echinacea purpurea Magnus
Art.nr. 34-2733
fruberglund
Nu är den beställd biggrin.gif

Tack Betty!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon