Full version: Sticklingar i Skåne
pisanggoreng
Tittade just på Plantagens hemsida och såg de fins sticklingserbjudandena. Nu till frågan: var kan man köpa sticklingar (änglatrumpet, fuchsia, osv) i Skåne?
Fredi
Allväxtcenter i Åkarp nämner i alla fall sticklingar på sin hemsida. Har för mig att jag sett det där. Eller om det var i Flyinge... wacko.gif
Sylvia
Petab utanför Helsingborg brukar också sälja.
Fredi
Är Petab ett bra ställe? Jag har aldrig tagit mig dit. Verkar bra om man tittar på deras hemsida.
pisanggoreng
Jag tycker det är bra där. (Fast jag har visst missat sticklingarna wacko.gif )

På tal om det måste jag nog skynda dit idag för deras orkidéutställning tar nog slut i helgen...
roos
All-växtcenter i Åkarp har sticklingar. Million bells, fuschia och pelargoner för 19 kr st.
pisanggoreng
Idag blev det en sväng till PETAB, och alldeles för mycket grejor köpte vi men inga sticklingar. Fanns små plantor av fuchsia mm, men till ett pris av 69:- styck... MÅnga fina orkidéer dock... ohmy.gif och krukor laugh.gif och fröer tongue.gif och lökar biggrin.gif och jord huh.gif
Eva i Skåne
CITAT (pisanggoreng @ 04-03-2005, 18:38)
Fanns små plantor av fuchsia mm, men till ett pris av 69:- styck... MÅnga fina orkidéer dock... ohmy.gif och krukor laugh.gif och fröer tongue.gif och lökar biggrin.gif och jord huh.gif

Har du inte varit i Lund ännu och besökt Lilla Fiskaregatans blomsterbutik? Nu vet jag inte hur mycket fuchsiasticklingar de har kvar, men en hel del gissar jag. 10st för 100:- eller 15:-/ st. Långt över hundra olika när jag handlade för några veckor sedan.
Jag såg även en annons från Weibulls på Stora Nygatan i Malmö. 5st fuchsior för 50:- och det var nog inte mer än en vecka sedan.
pisanggoreng
CITAT (Eva i Skåne @ 04-03-2005, 18:56)
Har du inte varit i Lund ännu och besökt Lilla Fiskaregatans blomsterbutik?

Hmmm... Jag jobbar ju i Lund, men jag har inte varit på Lilla Fiskaregatan på ett tag... Ett bra tips! (om där nu är något kvar) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon