pimpinell
Hej !!

tänkte bara höra med er experter ute i landet om jag är för sent ute.
Har helt enkelt inte hunnit börja med mina frösådder än.
Just tomat och paprika ska ju sås i januari för att hinna bli någonting.
Om jag gör det nu, borde det väl också gå eller ? tänkte ställa ut
plantorna i växthuset i slutet av april och tills dess borde de ha vuxit
sig någorlunda stora - eller vad tror ni ?
tack för alla synpunkter.

hälsningar
christine
rolleyes.gif
Ullet
Jag har då inte satt mina tomater ännu, tycker det är lite för tidigt, man får så stora plantor att ha inomhus att det rent av inte är nåt kul. smile.gif (bor zon5) Jag brukar sätta tomaterna i mitten mars, slutet mars o få stora fina plantor ändå! Paprika brukar jag inte sätta så det vet jag ingenting om. smile.gif
roos
Paprikan och chilepepparn har jag satt men inte tomaterna. Ska bli till helgen och jag bor i zon 2. Det är ingen panik.
Sylvia
Tomaterna sår jag fröst i början på april eftersom jag odlar enbart på ampel o kruka utomhus. Det sa tomargurun Åke Truedsen någon gång... Och de brukar hinna bra. Men har man växthus hindrar ju inget att börja tidigare, då får man ju skörd tidigare också.
Christer i Falköping
Det är egentligen bara om man har uppvärmt växthus(eller annat ljust varmt rum) som man kan så tomater såpass tidigt som i februari. Annars kan man gott vänta ett tag till.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon