Full version: Snö och sol
Ciczi
Hej.

I Trelleborg har vi fortfarande snö, nu har det både slutat att snöa och att blåsa så nu är det riktigt härligt här på slätten. Synd att man inte har ett par längdskidor att spänna på sig.

Bjuder på dagens bild från parken.
Det finns ännu fler bilder i Snöalbumet.

Ciczi

renate
Så skönt att det slutat snöa hos dig,här var en underbar solig dag,var ute i flera timmer sammanlagt.Det ser ut att blir en kall natt igen -8,6° redan.I natt hade vi -20°.Brrrrrrrrrrrrrrrr
yla
fina snöbilder o va va de för en pippi då
de va jätteskön ute idag ocjkså
o nu e de minus 8 så de kan bli kallt inatt me rolleyes.gif
Ciczi
Ja, idag var det ruskigt kallt. 16 minusgrader kl 06.20. Snart fryser väl havet också... laugh.gif Nej det tar lite längre tid, det vet jag tongue.gif .

Oldwolfie, tyvärr vet jag inte vad det är för en pippi i mitt album men det är väl en anka av något slag?
I stadsparken i Trelleborg har vi massor utav fåglar. Det finns bland annat höns, ankor, änder och påfåglar.
Just påfåglarna tillhör de som är lite äventyrligare av sig. Parken ligger granne med busstationen och ibland så kommer en av påfågelshannarna in på stationen och ser ut att vilja hoppa på bussen.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon