kerstin z5-6
De har Unwin seeds på lantmanna .. granngården ... suck -där stog jag som ett får igen .. o handlade ... rosmarin .. har sett en jätte övervintrad i många år .. Mörkt sammetsröd solros .. nä inga ettåringar här puh .. fast just den tar jag .
Lite perenner fanns det med , Meconopsis betonicifolica var ju länge sen man sådde nu, o tänk om min 7 åriga jätteplanta dör .. osv osv osv ..
Vinda .. var det inte nån som .. o 4 färger i en påse alla blå o en strimmigt blåvit .. ner i korgen .. så jord, plantjor, krukor ...
Nästa - affär -orkideer halva priset .. tre olika -yes ..
Primula! man måste ! ha primula nu de står så länge i växthuset .. alla doftar o en aprikos dubbel , en röd en blå .. plooorp ..
Kakusar! .. jag nåt måste man titta på när inget blommar .. men se, de har minirosor ! Oh de blir stora rosor o andra färg när de blivit av med retarderingsmedlet .. 20 kr .... ja ni fattar ....
Åssa ska jag på mässan sen .. i tumvantar tror jag det blir

Stchaan är Skellefteå för er oinvigda i klädnypainäsan språket .. laugh.gif wacko.gif
Ullet
*Skrattar gott* Ja, det är en svårighet att ta sig in o inte komma hem med nåt. Jag försöker varje gång jag är inne titta på min mage, klappa den o mentalt säga åt mig själv:
Du ska ha bebis i sommar, du kommer att se ut som en badboll, bete dej som en badboll, det är ingen idé!
Lik förbajjat smiter det ned både sticklingar, frön o allsköns grejor! Tur jag inte varit på Granngården ännu för jag har inte tänkt så mer än det jag redan beställt o funderat ut. (Men jag har haft fel förr! wink.gif ) Mörk sammetsröd solros, lät det nåt läckert då? Ja, då är det bara att hålla utkik efter nåt nytt igen! *suckar* wink.gif wink.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Akkurat o sellfögli vi är av samma "skrot o korn" allihop.

VI TRENGER MER BLOMSTER

Man har redan så mycket, men likt förbaskat vill man ha mera

Det är ju bara............och naturligtvis en sån....................
bäst att jag tar en av den också.................
Men titta där är ju en såndär som hon hadde som blev så fin.........
Undrar wink.gif Jo det måste vara den här som skulle vara så bra............

laugh.gif Ja jag skulle kunna fortsätta i all evighet

(Tur att jag har lååååååååångt till"Schtaan")
fiffigafrun
tongue.gif smile.gif laugh.gif

Har man långt till Schtaan finns ju även internet man kan shoppa loss på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon