gammelnalle
I morse var det -18 grader.

Klockan 0640 skulle jag tanka bilen...

Vad fick jag höra: Jo TALGOXENs SÅNG!!!!!

Dagen var räddad!! Våren är på gång... Har beställt fröer från odla.nu....

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
Å vad ska du så ... grönfoder förstås ... eller smile.gif ?
stennie
Kanske björngräs ! tongue.gif
Ullet
Eller björnkäx? wink.gif

varje gång fåglarna börjar kraxa på vårvintern får man som något varmt i själen, det är som om livet kommer tillbaka, saker börjar leva upp, fåglarna börjar, sedan takdroppet, små krokusar o scilla trevar sig upp vid husknutarna, tulpanerna strävar uppåt i mödosam takt och när de är klara ser man hur de första bladen från perennerna börjar visa sig.. Då har livet återvänt även till Norrländska tundran.... smile.gif
Säger som Lisabet i Madicken; Man känner livet i sig!
*Felix matte*
Här har talgoxen sjungit ett bra tag. biggrin.gif

Sol och 9 minusgrader idag.
yla
japp solen skiner o den värmer o igår fällde jag ner mina jalusier ett snäpp för solen e så stark
då e de vår o mina blommor har jag börjat plantera om o frön har kommit i jorden inte alla men en del o japp
lycka e de VÅÅREN e här även om snön ligger
tänk va fint de ska bli då den sakta smälter bort o fram kommer dom som står helt redo att bara blomma
jag njuter i fulla drago kajorna har börjat dra ihop pinnar o sånt att boa med under mina takpannor till glädje för mina kats som fachinerat tittar på då dom svepåer förbi fönstret

VÅR laugh.gif laugh.gif smile.gif
Heddas matte
Jag hittade en snigel på diskbänken i morse... har ingen aning om hur den kommit dit men visst måste det vara ett vårtecken! smile.gif
Caprice
CITAT (Heddas matte @ 04-03-2005, 10:56)
Jag hittade en snigel på diskbänken i morse... har ingen aning om hur den kommit dit men visst måste det vara ett vårtecken! smile.gif

Här ute på kvistarna sjungs det för fulla halsar... wub.gif

Heddas matte:
Kanske ifrån något salladspaket...?

Caprice
Eva i Skåne
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-03-2005, 21:48)
Å vad ska du så ... grönfoder förstås ... eller smile.gif ?

Lite nyfiken blir man allt. Inga blommor antar jag unsure.gif

men det var mycket grönsaksfröer i sista erbjudandet, som jag därför inte fördjupat mig så mycket i biggrin.gif
gammelnalle
hmmm det var ju TALGOXENs sång som var det väsentliga...

men visst har ni rätt i era förmodanden... INGA blomfrön!!! och inte ens BLÅBÄRS (finns Blått öl!!)

men nyfikna i en strut så :

Tomater
Kryddor
Morötter (randiga!!(
Sallader
Rädisor (Tjinesisk...)
Heddas matte
CITAT (Caprice @ 04-03-2005, 12:07)
CITAT (Heddas matte @ 04-03-2005, 10:56)

Heddas matte:
Kanske ifrån något salladspaket...?

misstänker starkt en torva pärlhyacinter som jag lyfte in för någon månad sen.. den såg ganska ljusgrön och nyvaken ut.. rätt söt faktiskt, så han får sitta i en blomkruka tills i vår (om han kan sköta sig och inte äter allt för mycket).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon