Anna_Panna
Köpte ett par påsar planteringsjord när jag var på ICA senast. Tänkte ägna helgen åt att plantera om stockrosorna, som redan börjat växa till sig.

Och så visar det sig att planteringsjorden är möglig.... Är det bara att slänga bort hela påsen (och reklamera) eller kan man peta bort det mögliga och använda resten?
kristerh
Jag skulle nog reklamera wink.gif fast det är ju inte så kul att släpa tillb jorden, den har nog legat hela vintern i påsen. Du kan använda den, den är inte förstörd för det, lukta på den om det luktar mögel returnera den.
krister
bikiv
Möglig jord är inte kul! Jag köpte såjord, också på ICA, som såg fin och fräsch ut när jag öppnade påsen. Men ett par dagar senare hade det blivit vit mögel i jorden som låg mot påsens innersidor.
Påsen förvarades i rumstemperatur.
Försökte ta bort mögeljorden och fortsatte min frösådd. Men nu ser jag att det kommer mögel i de pottor som jag planterat i. Hur påverkas min frösådd av detta? Har försökt att plocka bort angripen jord med pincett.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon