Caprice
Någon som såg det...?

Vilken misär, säger jag bara... sad.gif

Caprice
*Felix matte*
Jag/vi såg och vet du vad jag önskade hela tiden...Jo att mullorna och de äckliga gubbarna skulle få "den" avskuren mad.gif

Fy f..n vilka äckel... i religionens namn görs mycket hemskt.
När de trodde att kameran var avstängd, då kom sanningen fram...Usch och Fyyy!!! mad.gif mad.gif mad.gif

Stackars barn som tvingas leva i sån misär. sad.gif sad.gif sad.gif
Sulawesii
Vad är det nu jag missat?
Caprice
CITAT (Sulawesii @ 04-03-2005, 17:17)
Vad är det nu jag missat?

Det var ett program igår kväll 22.00 på 1:an om kvinnor som var ensamstående med barn, var prostituerade samt använde heroin... I Iran...

Det har pratas på jobbet ibland Iranierna har jag hört om detta program...
Självklart tyckte de att det var "rasist-tv"...

Frågade vad de menade med det..? Vi har ju herionister och prostituerade i Sverige, varför skulle det inte finnas i Iran..?

Sen var ju diskussionen igång, om man säger så...

Jag håller fullkomligt med reportern, som själv är född i Iran, att det är hyckleri och dubbelmoral i dessa länder..

Samtidigt är det väldigt sorgligt.. En fluga är ju mkt mer värd än dessa kvinnor, i Iranernas ögon...

Och stackars barn..! Vara med mamman när hon raggar kunder längs vägarna.. Och sedan följa med i bilarna.. ohmy.gif

Caprice
Sulawesii
Rasist är ett populärt skällsord nuförtiden........ trist.
lilla mamma
Jag mådde dåligt, tänk hon hade sålt sitt barn. Eller mannen hade det, före hade han mosshandlat dottern på 6 månader så det knakade i hennes trasiga revben.
vi ska inte döma, men man kan känna sorg för allt detta sad.gif sad.gif
Ralf
Vissa påstår att religösa är mera omtänksamma än andra. tex att muslimer visar respekt för kvinnor. Detta program bevisade motsatsen. Men precis bland alla religoner kristna, muslimer finns det avarter bland utövarna.

Nu e frågan vad kan man göra?? Själv har jag tidgare betalat pengar till flickskolor i Afganistan men sedan ej sett något av den verksamheten.
*Felix matte*
Tror faktiskt inte att vi här i trygga nord kan göra något "handgripligt" för att hjälpa de stackars kvinnorna och barnen.sad.gif

Islam har makt över folket och att kvinnorna lever i ett manligt förtryckarsamhälle är väl ingen nyhet.

Jag blir bara sååå arg när jag ser de falska mullorna... Viger och sedan låtsas att man inte kan ta emot pengar av gubbar som tar sig tonåriga hustrur...men när sedelbunten stoppas i fickan så är de snar att pressa den i säkert förvar...Fyyyy fasen för såna äckel! mad.gif
kristerh
Såg inte programmet, men har tidigare läst att de kommer undan "prostitutionsstämpeln" genom att låte en mulla viga ett par per timme, sedan när de har gjort sitt så är det skillsmässa, på det sättet lever de inte i synd wink.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon