Full version: Potatis?
trivialasopor
Jag har hört att torkade potatisblad eller tomatblad ska ha samma effekt som hasch om man röker dem. Undrar nu om det är sant om om man isåfall borde förbjuda potatis..smile.gif Är säkert bara nått rykte men iallafall...
åsgård
Du kan väl prova själv så får vi höra!
MVH
krukan
Enligt sambons usago skulle det inte kunna ge samma effekt som hash, det är inte samma slags gift i dem. (humle däremot...) smile.gif
trivialasopor
Ja, kanske inte direkt som hasch men nått i den stilen...inte för att det spelar nån roll egentligen, tykte bara att det vore kul att veta. sleep.gif
Eva i Skåne
Det finns mycket i naturen man kan bli "pucko" av blink.gif .
För en del räcker det med tron för att de ska känna sig rusiga rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 04-03-2005, 21:50)
Det finns mycket i naturen man kan bli "pucko" av blink.gif .
För en del räcker det med tron för att de ska känna sig rusiga rolleyes.gif

Så sant! rolleyes.gif wacko.gif
amaira
Potatis - förutom knölarna - innehåller giftet solanin.

Varsågod och prova om du vill biggrin.gif , jag gissar på att du överlever (men törs inte svära på det sleep.gif ).

Om du provar att äta, kommer ungefär detta att hända dig:

Efter ett par timmar blir du först "sträv" i mun och svalg, sedan börjar du kräkas och får illaluktande diarré.
Du får feber, kramp, snabbare puls, svettas, och får andnöd och huvudvärk.

Eftersom du så pass snabbt ändå, både kräks och svettas så har förgifningen troligtvis ett godartat förlopp.

(Röker du humle, så gissar jag på att du somnar, troligtvis tillsammans med en obehaglig yrsel.)

*amaira was here rolleyes.gif *
Berith
biggrin.gif "Rökt potatis".... tycker det är mycket godare med friterad!

CITAT (amaira @ 05-03-2005, 09:59)
---- illaluktande diarré. ----
*amaira was here  :rolleyes: *

sleep.gif är inte all diarré det? finns det väldoftande...?
Airamya
Solanin är giftigt men har inget som helst värde inom 'knark-kulturen' såvitt jag vet... Däremot är potatis besläktat med bolmört som innehåller hyoscyamin och DET är en helt annan historia... tongue.gif (Och absolut inget man ska ge sig på att leka med, det är dödligt giftigt... )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon