Full version: Dags att gå vidare
Lady Hamilton
Nu på Söndag skickar jag 6st planterade sticklingar av änglatrumpeter till Umeå, Min syster ska hitta nya ägare.
Men visst känns det...........
Man har rotat dem, planterat o sett hur de har vuxit...............
Samtidigt måste man vara realist............
JAG FÅR INTE PLATS med 20st Änglatrumpeter,
det är nog med de 3 moderplantorna.
Men jag är av den sorten att när jag klipper ner eller på annat sätt ansar mina växter........... jag kan bara inte kasta det jag tar bort...............
Utan det åker ner i vatten eller såjord.
Och där sitter man med "hur mycket som hellst"
Hur fungerar ni andra?

P.S. Måste nog nämna att jag i dag satte 6 nya "trumpeter" i jord för tillväxt" smile.gif
zaaritha
Jag köper gärna ett rotat skott! Färg--spelar ingen roll....
Eva i Skåne
Du är inte ensam biggrin.gif det kan jag lova.

Jag kan inte heller med att kasta det som skulle kunna bli fina nya plantor. Därför har jag alldeles för många pelargonsticklingar. Det brukar inte vara några problem att dela med sig när de vuxit till sig, men problemet med att få plats med dem till dess, det får man dras med.

Hur skickar du änglatrumpeterna nu när det är så kallt? unsure.gif Med bil gissar jag, för skicka med post lär vi nog få vänta ett bra tag innan vi kan göra.
yla
jag undrade också hur du gör då de e så kallt
pejori
samma här rolleyes.gif rolleyes.gif
jag slänger ingenting huh.gif huh.gif
jag bara MÅSTE kolla om dom klarar sig wink.gif wink.gif
sen sitter jag där igen med alldeles för mycket blommor smile.gif smile.gif

men jag delar ut till grannar och vänner men ledsamt är det, dom är ju "mina barn" ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Lady Hamilton
CITAT (Eva i Skåne @ 04-03-2005, 21:47)
Hur skickar du änglatrumpeterna nu när det är så kallt?  :unsure:  Med bil gissar jag, för skicka med post lär vi nog få vänta ett bra tag innan vi kan göra.

De får åka i en kylväska (utan isklampar rolleyes.gif ) med bussen.

Förresten på tal om kylan..............
i Februari skickade jag blodhibiscus sticklingar tii Jämtland o det gick bra, men det var inte så kallt då. Och kanske hade jag lite tur.
Mia, zon 3
Jag kan inte heller kasta..... Har tagit mig i kragen några gånger och RENSAT, och det är jätteskönt sedan, men huva vad hemskt när man håller på.
Fast nu har jag hittat det perfekta sättet - jag säljer på marknad (har skrivit om den marknaden förut)! Kanon - folk köper nästan vad som helst, till och med "vanliga" krukväxter som man tröttnat på. Och så får man en liten slant att köpa annat för. Kan inte bli bättre.... wub.gif Just nu har jag ca 50 pelargonsticklingar på gång (förutom "mammorna" som jag också har kvar), det brukar gå som smör på marknaden. Det är ju faktiskt många som köper NYA pelargoner varje vår och KASTAR dem varje höst!!! Jag försökte det ett år, men jag kunde inte kasta dem, så de möglade i min jordkällare hela bunten.... Nu har jag 5 stora ex som INTE kastas i stället, passar mig mycket bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon