Full version: Kapillärmatta
fruberglund
Hittade en i Willabs katalog och tyckte det var hyfsat pris (fast vad de kostar egentligen vet jag inte).

Är det bra med kapillärmatta, nu har jag vattnat direkt på brickan som frölådorna står på men de kanske suger upp för mycket eller blir för fuktiga då??

Den fanns i olika längder, kan man köpa en lång och klippa till lagom bitar till sina egna brickor eller förstör man den då?

Hittade lite annat jag vill ha också men växthus får vänta tyvärr smile.gif
Inger GMT
Hej
Jag har provat kapillärmatta men föredrar att vattna /duscha uppifrån. Det finns en risk för mögelbildning med mattan tycker jag. Jag använde mattorna ett par år men har slutat med dem.
Dessutom föredrar jag att se till plantorna samtidigt med daglig vattning.
Hälsn Inger
GMT trädgård
kerstin z5-6
Jag gillar dem inte , men många tycker de är bra
Lady Hamilton
smile.gif Jag är en som är mycket nöjd! Och visst, klipp de som du vill.
fruberglund
Ska fundera lite då smile.gif
GroPia
Jag upplever att kappilärmattor är bra till sticklingar, samt lobelia, grusnejlika plantor när det har blivit lite större. För övriga tycker jag oxå att det blir alldeles för blött om plantorna är små och odlas inomhus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon