Full version: postorderefrarenheter
nypan
hej alla i vårsolen; är det många som beställt från blomstergården i uddevalla, och vad har ni för erfarenheter? Är det bra plantor, vad tycker ni om prissättningen, kommer plantorna när de har utlovats etc.
mvh nypan
Kajsa
Har bara beställt 3 st klematis förra sommaren, var mycket nöjd med dom, som var blommande Viticella sorter. För billigaste frakten sände hon dom med buss. Jo, via en trädgårdstidning köpte jag ovanliga Primula förra våren små pluggplantor, och dom blev senare snabbt stora, också från Blomstergården. Har varit väldigt sugen på deras rotäkta rosor.
Eva i Skåne
Hmm, finns det butik också där eller bara postorderförsäljning?
Min dotter bor ju i Uddevalla, så det kanske kan vara något att planera in, ett besök där om det finns möjlighet.
Kajsa
Blomstergården
Det finns en butik, här kan du läsa
kerstin z5-6
Det går fint jag har varit där o handlat -ett mail innan är bra -och jag tror hon öppnar för försäljning direkt i maj .. mest postorder försäljning
Nöjd med alla plantor -bra att kunna välja småplant så frakten o priset blir lägre
Mkt välsorterat av tex Heuchera från terra nova , även andra ovanliga perenner
rek!
biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Jag har köpt från Gunn-Britt på Blomstergården i flera år - för det mesta rotäkta rosor.
Hon har mycket bra plantor och väldigt personlig service! smile.gif

Kan bara rekommendera!
Tesa
Jag har faktiskt bara handlat när Gun-Britt varit på lokala växtmarknader men jag är väldigt imponerad av henne...

...hon driver tydligen Blomstergården från sitt hem i ett villaområde i Uddevalla och har sin egen trädgård som visningsträdgård...med en herrans massa klematis bl.a och hon sköter i stort sett allt själv har jag förstått...maken hjälper väl till lite och sonen sköter hemsidan tror jag men annars så gör hon det mesta...
Hon har även hållit föredrag om klematis här..
Pratade lite med hennes make på senaste växtmarknaden och han konstaterade att det inte blivit så mycket semesterfirande de sista åren eftersom hon har fullt upp hela sommaren....
..ska absolut försöka leta mig fram till henne i sommar nångång...är helt såld på hennes alla Heucheror ju....
nypan
så skönt då, då stämmer den uppfattning jag fått av blomstergården, baserat på mail/telkontakter, plantorna som jag beställt har än inte kommit, förstås, men era rekommendationer lovar ju inget annat än det bästa:-)
mvh nypan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon