mkall
Någon som gjort sin egen chili-cheese nån gång? Jag menar typ de som Burger king har och mc donalds haft ibland. De säljs numera i butiker av Mc-cains fabrikat. Jättegoda, men ganska dyra! Tror dessutom att de är lite beroendeframkallande, jag kan äta hur mycket som helst av dom. Det hade vart kul att prova att göra egna!

Mvh Mattias
Blomstertanten
Är det något liknande ostbollar ?

Det går ju att göra själv och krydda med ost och chillikrydda av något slag.
Hittar tyvärrr inte receptet nu, men återkommer om jag lyckas.
Kanske finns det någon annan som har ?
unsure.gif

Hittade det här receptet Ostbollar med pinjenötter
mkall
De jag menar består av nån ostmassa med bitar av chili i, de är panerade och ska friteras.

Mvh Mattias
anna_rispan
går det inte att ta någon mjukost, blanad i hackad chili rulla i fritysmet o slänga ner i rätt temperead olja??!!
Stina i zon 5
MMMM men det godaste är att ta chilisar och klippa upp dem längs med, peta ut fröerna, fylla med cream cheese, gärna m. typ örter och sen doppa i frityrsmet samt ev. även ströbröd om man vill ha dem extra krispiga och sen släppa ner dem i fritösen wub.gif tills de är gyllene! åh så gott!! Och inte direkt starkt heller, för de svagmagade....
noora
CITAT (Stina i zon 5 @ 11-03-2005, 22:46)
Och inte direkt starkt heller, för de svagmagade....

Det beror väl på vilken sorts chili man använder... Jag skulle vilja se den som kunde äta habanero tillagad på det viset rolleyes.gif

Jag har ätit ostfylld friterad jalapeño en gång. Det var gott. I år har jag 6 st jalapeño-plantor, så om de inte får spinnkvalster och dör innan det blir skörd ska jag prova göra ostfylld friterad jalapeño själv smile.gif

(Både habanero och jalapeño är chili-sorter, om det är någon som undrar...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon