Full version: Har du humor?
gammelnalle
Jag bara undrar, för i en Jobb annons ville de att man skulle ha humor!!

VEM avgör det.??????

Jag tror inte jag har träffat någon som anser sig INTE ha humor.....

men ändå så undrar man ju ibland... smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

men jag tror inte att jag träffat någon person UTAN humor... men givetvis med annan sorts humor än min...

(jag gillar t.ex inte "pajkastningshumor a' la Helan och halvan, eller när folk slår varandra i huvet...)

men humorlösa??? NÄ.. det tror jag inte.

Vad tror du?
Ralf
Känner massor med folk som inte har humor. Dom saknar det inte men dom har det inte.
pejori
jag tror också att alla har humor även om den inte liknar min rolleyes.gif rolleyes.gif
klarar heller inte paj-humorn, inte monty pyton heller smile.gif smile.gif
även om det finns personer som man tror är humorbefriade, så har dom nån sorts humor som vi inte begriper smile.gif smile.gif
Castea
Jag tror alla människor har någon form av humor, men humor är ju personlig så om människor med olika humor möts så blir det väl lätt så att man betraktar den andre som humorlös bara för att man inte är på samma humorvåglängd. Min sambo retar sig ibland på att jag inte fattar hans humor, och vise versa.

Att inte respondera på humor kan ju också tyda på en massa ilska inombords. "Ja, det var en kul sak som sades, men jag är arg på personen så hon/han ska inte tro att jag ska vara tillmötesgående".

Vi har en kille på mitt jobb som är jurist, och han har en sanslöst skön cynisk humor. Jag antar att jurister får en väldigt cynisk bild av världen, och inte har så mycket annat att göra än att skämta om den för att kunna överleva. wink.gif
zaaritha
Jag har nog en lite cynisk o "sjuk" humor!
Gillar INTE "Helan o Halvan", Charlie Chaplin, Killinggänget, Steve Martin,
m.fl.
Däremot skrattar jag åt "Time out", "Parlamentet", Peter Sellers(ibland!)
Dave Allen--men han är väl död nu?
Ralf
CITAT (zaaritha @ 05-03-2005, 20:12)
Jag har nog en lite cynisk o "sjuk" humor!
Gillar INTE "Helan o Halvan", Charlie Chaplin, Killinggänget, Steve Martin,
m.fl.
Däremot skrattar jag åt "Time out", "Parlamentet", Peter Sellers(ibland!)
Dave Allen--men han är väl död nu?

http://www.imdb.com/name/nm0020411/
inte död.... men verkar ej göra nåt offenligt...

http://www.imdb.com/name/nm0020411/bio
Ralf
För övrigt säger ungarna att det luktar illa hos oss för att jag drar så mkt skämt....
*Felix matte*
Hoppas jag verkligen att jag har...nära till skratt har jag iaf laugh.gif laugh.gif biggrin.gif

Ulla Skoog gillar jag och många, många fler...Sally och Suzanne Reuter tillhör också favoriterna...men jag gillar inte "kiss o bajshumor" och förstår mig inte alls på hon " i afton trams" tror hon heter Lans...henne upplever jag som så pinsamt dålig att jag inte orkar med att varken se eller höra och Robert Gustavsson börjar också bli lite uttjatad, men han tillhör ändå favvogänget biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Ralf @ 05-03-2005, 21:56)
För övrigt säger ungarna att det luktar illa hos oss för att jag drar så mkt skämt....

Vilka skämt är det som osar??? biggrin.gif

Hos mig är barnen mest lite generade för att deras mamma skrattar åt fräckisar sleep.gif
unsure.gif
zaaritha
Tack Ralf för Dave Allen-länkar!
Ulla Skogh, ja o Susanne Reuter--de har verkligen humorkänslan!
Agger
Visst känner jag folk som är humorbefriade... eller så fattar dom inte mina så omåttligt roliga skämt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Eller så finns det en liten risk att dom blitt trötta på mig och min humor...
Men det kan jag inte ta någon hänsyn till i så fall, trist för dom biggrin.gif
zaaritha
Agger: kör hårt!!!
Snöflinga
Gillar underfundig humor, däremot icke när de drar kådisar genom näsan, då går jag ut och kräks blink.gif

Robert Gustavsson kan vara rolig ibland men har en känsla av att han plagierar Gösta Ekman och då blir det litesisådärroligt.......

John Kleese, Lasse Eriksson, Ulla skoog, Susanne R. och faktiskt Gardell,
fast visst är han också ett plagiat i vissa stycken av Mr. Bean .....

Trivs som fisken i vattnet med den kärleksfulla råa humorn, men då gäller det att känna de personer man talar med, får liksom känna sig fram.... oj,
vad hoppsan det kan bli när mottagaren ställer sig helt oförstående wub.gif

Men utan att se på tillvaron utan humor vore ju bara grått och trist och
att inte minst kunna skratta åt sig själv.... där gives det många tillfällen
som man får bjussa på tongue.gif tongue.gif tongue.gif
zaaritha
Självironi är viktigt!
Berith
"Har du humor?, Känner du någon som inte har det?"

Appsilut! laugh.gif tongue.gif
Sollan
Det sägs att kvinnor inte har humor. Det är väl i så fall för att de inte ska skratta ihjäl sig åt mannen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon