Man har ju aldrig tillräckligt med lådor att så i och det här är min lilla uppfinning!

billigt och bra och får plats på en smal fönsterbänk.
Funderar på att ta lite styvare plast; typ overhead eller en plastficka och limma fast. Än så länge duger dock denna variant. (Glöm inte att sticka hål i plasten bara.)
Som sagt, klicka in i mitt album och kolla!
*Felix matte*
05-03-2005, 22:44
Återanvändning
Eva i Skåne
05-03-2005, 22:55
Javisst. Jag har fått tvinga i mig gräddbullar och småkakor hela året, bara för att ha plastlådor att så i nu på vårkanten
vi äter JÄTTEMYCKET smör här just nu (not) och jag grämer mig över alla byttor jag slängt under året...
kerstin z5-6
06-03-2005, 11:43
Tänk på att lufta byttorna varje dag - jag kör luftigt öppna plastpåsar över sådderna tills det gror
Anna Maria
06-03-2005, 19:50
Jag hämtar godislådor på Konsum, såna som de har smågodis i. De brukar ställa ut dem i en kundvagn i entrén med lock och allt. En att så i och en uppochnedvänd som lock, vinkla locket i en glipa om det behöver luftas. Också gratis och rätt diskreta om man diskar bort etiketterna. Jag slänger dem efter sådden och tar nya varje år.
Maria i Västerås
Mia, zon 3
07-03-2005, 07:54
Jag sparar också.... Om inte annat så för att ha när det är dags att skola om och sälja/ge bort överskottet. Då är creme fraiche-burkar jättebra!
Och godisburkarna är också kanon att sätta småkrukor i, det blir som ett sånt där såbrätte - inget spill med vattnet. Kan diskas i maskin om man vill.
Sulawesii
07-03-2005, 11:39
Att göra om locken till plasthållare tyckte jag var vädligt smart! Har aldrig tänkt på det själv, fast jag återanvänder alla möjliga byttor till sådd.
Tack!
"Plötsligt en dag så händer det"... Jag kände hur snilleblixten slog ner här!
Christoffer
07-03-2005, 23:43
Jag brukar spara mina askar efter ruccolasallad.
Fina och praktiska.
Sulawesii
08-03-2005, 07:36
De druvor utan kärnor som jag köper till min kräsne son har perfekta förpackningar! Dräneringshål i botten och lock på toppen!
Smart plasthållare, Jeno!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.